Újabb cég szállíthat fizetős utasokat az űr peremére

2023 / 05 / 10 / Bodnár Barna
Újabb cég szállíthat fizetős utasokat az űr peremére
Hamarosan a Virgin Galactic is szuborbitális űrugrást biztosít fizető ügyfeleinek, ami azt jelenti, hogy a résztvevőket mintegy 80 kilométer magasságba juttatja egy VSS Unity nevű repülőgéppel, hogy megtapasztalhassák a súlytalanság állapotát és a Föld bolygó látványát egy nem mindennapi nézőpontból.

A vállalat bejelentette, hogy május végére tervezi a VSS Unity ötödik űrrepülését, amely keretén belül a Virgin Group alapítója, a jelenleg 72 esztendős Sir Richard Branson és három kollégája az űr pereméig repülne. A sikeres küldetést követően a cég már júniusban elindítaná első kereskedelmi repülését, vagyis fizető ügyfeleket vinne az űrbe. A CNN információi szerint ezért jelenleg fejenként mintegy 450 ezer dolláros (körülbelül 152 millió forintos) összeget kér a kalandvágyó utasoktól a cég, és az olcsónak nem mondható jegyből már több mint 200 darabot eladtak. Korábban az űrrepülőjegy ára ennek csak a fele volt, akkor 600 ember fizetett be az egyedülálló élményre a Virginnél.

A májusi lenne egyben a Virgin Galactic űrrepülőgépének első repülése 2021 júliusa óta, amikor Richard Branson három másik legénységi taggal tett rövid látogatást az űrbe. A Virgin Galactic VSS Unityjének egyébként minden eddigi repülése egy tesztkampány része volt, a mostani azonban várhatóan az utolsó kísérleti repülés lesz, mielőtt a cég hivatalosan is belépne az űrturisztika területére.

A mostani küldetés neve Unity 25, amelyet onnan kapott, hogy ez lesz a Unity 25. repülése, beleértve a legkorábbi tesztrepüléseket is. A küldetés az új-mexikói Spaceport Americáról, a Virgin Galactic nemrég megnyitott központjából indul majd.

A közel két év alatt, mióta a Unity és az Eve elnevezésű hordozórepülőgép utoljára vitt legénységet az űrbe, a Virgin Galactic fokozatosan korszerűsítette repülőgépeit, többek között kicserélte az Eve támasztószerkezetét, amely összeköti a szerelvény azon két részét, ahol a repülés során a Unity elhelyezésre kerül. Az ilyen módon átalakított Unity április végén sikeres tesztrepülést hajtott végre. Az alábbi videón egy korábbi sikeres "űrugrás" látható.

Úgy tűnik, hogy a Virgin Galactic a kereskedelmi űrrepülés küszöbén áll. Fő versenytársa, a Blue Origin már több fizető ügyfelet szállított a szuborbitális űrbe, de az említett vállalat New Shepard nevű rakétája – amely egyébként egy kicsivel magasabbra képes szállni, mint a Unity - tavaly óta nem emelkedett a levegőbe, ugyanis ekkor egy anomália miatt működésbe lépett a rakéta mentőkapszulája egy személyzet nélküli tudományos küldetés során. A legfrissebb hírek szerint a Jeff Bezos milliárdos által alapított Blue Origin jelenleg egy még nagyobb teljesítményű rakétán és egy többször felhasználható űrjármű fejlesztésén dolgozik.

A tervek szerint a VSS Unity körülbelül 15 kilométeres magasságba emelkedik majd az Eve nevű két törzsű "anyahajó" segítségével. Ezután leválik, majd beindítja saját rakétahajtóművét, és egyenesen a magasba emelkedik, két pilóta irányításával. Ha minden jól alakul, ezzel körülbelül 80 kilométeres magasságba jut majd, amit az amerikai kormány a világűr határaként ismer el. 

Érdekes, hogy ezzel nem mindenki ért egyet: nemzetközi szinten inkább a Kármán-vonalat tartják a világűr kezdetének, amely 100 kilométerrel a Föld felszíne felett húzódik.

(Borítókép: Virgin Galactic)


Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Lassan már senkit sem lep meg, hogy egy intim segédeszköznek legalább olyan jól kell tudnia csatlakoznia a wifihez vagy egy telefonhoz, mint a viselőjéhez, használójához.
A mesterséges intelligencia által tervezett űrhajó egyelőre nem működőképes - de ezen lehet változtatni
A mesterséges intelligencia által tervezett űrhajó egyelőre nem működőképes - de ezen lehet változtatni
Egyedül nem megy: a mérnököknek és a mesterséges intelligenciának szüksége van egymás segítségére az olyan bonyolult munkák során, mint például egy űrhajó megépítése. A 'Tud-e az AI űrhajót tervezni' kérdésre Dr. Csilling Ákos, a magyarországi Bosch csoport tudományos munkatársa kereste és mutatta be a választ a Simonyi Konferencián tartott előadásában.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.