A cégnek már a háttértörténete is érdekes, hiszen a Space Perspective-et az a Jane Poytner és Taber McCallum hozták létre, akik a kilencvenes évek elején a Biosphere-projekt oszlopos tagjai voltak mind tervezőként, mind pedig a hatalmas biodóm első lakóiként. Az emberfeletti vállalkozás keretében az Arizonai Egyetem gyakorlatilag egy űrbázis prototípusát alkotta meg a sivatag közepén, amelyben nyolc önként vállalkozó tudós két éven keresztül élt teljesen elzárva a külvilágtól. Poytner és McCallum később közösen hozták létre a WorldView nevű céget abból a célból, hogy léghajókkal forradalmasítsák az űrrepülést, ám amíg a WorldView a tudományos és üzleti megközelítésre helyezi a hangsúlyt, addig a Space Perspective elsődleges célja, hogy az egyszerű, földi halandók számára is elhozza az űrrepülés élményét.
Az egyszerű, földi halandó ebben az esetben olyan embereket jelentene, akiknek van legalább 125 ezer dollárjuk egy hatórás útra. Bár az átszámolva nagyjából 38 millió forintos összeg még mindig borzasztóan soknak tűnik, ám a konkurenciához képest még így is aprópénznek számít. A Virgin Galactic speciális űrrepülőjére a hírek szerint nagyjából kétszer ennyibe fog kerülni egy jegy, a Blue Origin 56 millió forintért repít majd a világűr pereméig, míg azért, hogy a SpaceX rakétájával ellátogathassunk a Nemzetközi Űrállomásra és egy hetet ott is töltsünk, nagyjából 16 milliárd forintot kell letennünk az asztalra.
A kedvezményes árszabásnak persze megvannak a maga hátrányai, egész pontosan az, hogy a Spaceship Neptune meg sem fogja közelíteni a száz kilométeres magasságban húzódó Kármán-vonalat, amit hagyományosan a világűr határának szoktak tekinteni. A floridai Kennedy Űrközpontból felszálló űrballon nagyjából két óra emelkedés után fogja elérni a harminc kilométeres magasságot, ami ugyan közel sem a világűr pereme, de az utasok így is egészen páratlan élménnyel gazdagodhatnak, ahogy a luxuskabinból szemlélik az alattuk gömbölyödő Földet. A stadion nagyságú, héliummal töltött ballon által szállított kabinban plüssfotelek és egy minibár is várja a nyolc utast, a Space Perspective szerint pedig a tudományos kutatások és az egyszerű kikapcsolódás mellett akár esküvők, koncertek, céges rendezvények megrendezésére is ideális lesz. A kétórás utat egy szintén kétórás süllyedés követi majd, amelynek végén a Spaceship Neptune az Atlanti-óceánban landol, az utasok innen pedig egy hajón térnek vissza a szárazföldre.
A Space Perspective a honlapján hangsúlyozza, hogy hasonló ballonokat a NASA évtizedekig használt a teleszkópok szállítására, tehát kipróbált technikáról van szó, mindenesetre a Spaceship Neptune-t egy ejtőernyővel is ellátták arra az esetre, ha mégis valamilyen hiba csúszna a számításokba. Bár az első, ember nélküli teszteket csak jövőre kezdik meg, de ha valakinek megjött a kedve hozzá, akkor a cég honlapján már most is lefoglalhatja a saját útját, amihez mindössze néhány személyes adatot kell megadni.