Utazás egy galaxis középpontjába, ami magában hordozza a Tejút végzetét 2021 / 04 / 05 / Justin Viktor
A videóban az Androméda-köd galaxisról valaha készült legnagyobb felbontású fotóban tehetünk utazást. A kép 69,536-szor 22,230 pixel felbontású, és 4,3 GB méretű. A NASA/ESA Hubble űrtávcsöve készítette 2015 január ötödikén, legközelebbi galaxis-szomszédunkról. Az Androméda-köd valóban gyönyörű ezen a felvételen, könnyű elmerülni milliónyi csillagának ragyogásában, ahogy közeledve a középpontja felé, egyre fényesebben izzik a végtelen mennyiségű idegen nap. Még talán arról is elfeledkezünk, hogy nagyjából 10 milliárd év múlva a Tejút és az Androméda-köd teljesen egyesülnek majd, mivel Riccardo Schiavi, a római Sapienza Egyetem asztrofizikusa szerint nagyjából 116 kilométeres másodpercenkénti sebességgel száguld felénk megállíthatatlanul. A két galaxis mintegy 4 milliárd év múlva először csak elszáguld majd egymás mellett, súrolva a másikat, majd nagyjából 6 milliárd évvel később olvadnak össze egyetlen galaxissá. A létrejövő új galaxist a ma csillagászai Milkomédának hívják. (Kép: NASA)
Igényes és férfias történeteket keresel? A Roadstert neked írjuk!
Olvass bele az egyik legszínvonalasabb hazai magazinba, szeretni fogod! A Roadster egy fantasztikus utazás az élet legjobb területein...
Kövesd a Rakétát a Facebookon is!
Kövess, üzenj, kommentelj a Rakéta Facebook oldalán!