Valóságos népvándorlás lesz a Tejútrendszerben a következő másfélmillió évben 2020 / 12 / 17 / Bobák Áron
Az Európai Űrügynökség december elején hozta nyilvánosságra a Gaia-projekt eredményeit, aminek keretében olyan részletességgel térképezték fel a galaxisunkat, mint korábban még senki. Az éveken át tartó kutatás keretében összesen 1,8 milliárd égitest mozgását figyelték meg, ennek köszönhetően pedig a kutatók azt is igencsak pontosan meg tudják jósolni, hogyan fognak mozogni a csillagok a távoli jövőben. A most kiadott time-lapse videón az ESA munkatársai a Földhöz legközelebbi negyvenezer csillagot rakták térképre, vagyis azokat, amik száz parszeknél (azaz legfeljebb 326 fényévnyire) találhatók a Naptól. A videón látható kis fehér csíkok nyolcvanezer évnyi mozgást jelentenek, összességében pedig az látható, hogy a csillagok hogyan és merre fognak vándorolni a következő 1,6 millió évben. (ESA)
Kövesd a Rakétát a Facebookon is!
Kövess, üzenj, kommentelj a Rakéta Facebook oldalán!
Igényes és férfias történeteket keresel? A Roadstert neked írjuk!
Olvass bele az egyik legszínvonalasabb hazai magazinba, szeretni fogod! A Roadster egy fantasztikus utazás az élet legjobb területein...