Valóságos népvándorlás lesz a Tejútrendszerben a következő másfélmillió évben 2020 / 12 / 17 / Bobák Áron

Az Európai Űrügynökség december elején hozta nyilvánosságra a Gaia-projekt eredményeit, aminek keretében olyan részletességgel térképezték fel a galaxisunkat, mint korábban még senki. Az éveken át tartó kutatás keretében összesen 1,8 milliárd égitest mozgását figyelték meg, ennek köszönhetően pedig a kutatók azt is igencsak pontosan meg tudják jósolni, hogyan fognak mozogni a csillagok a távoli jövőben. A most kiadott time-lapse videón az ESA munkatársai a Földhöz legközelebbi negyvenezer csillagot rakták térképre, vagyis azokat, amik száz parszeknél (azaz legfeljebb 326 fényévnyire) találhatók a Naptól. A videón látható kis fehér csíkok nyolcvanezer évnyi mozgást jelentenek, összességében pedig az látható, hogy a csillagok hogyan és merre fognak vándorolni a következő 1,6 millió évben. (ESA)
Minden eddiginél erősebb bizonyítékot találtak a rejtélyes kilencedik bolygó létezésére
A csillagászok jó ideje feltételezik, hogy a jelenleg ismert nyolc bolygó mellett a Naprendszernek lehet egy kilencedik bolygója is, ám a rejtélyes égitestnek mindeddig nem sikerült a nyomára bukkanni.