Változások az autók töréstesztjében: új szuperképességekre van szükség az öt csillaghoz

2020 / 05 / 20 / Rácz Tamás
Változások az autók töréstesztjében: új szuperképességekre van szükség az öt csillaghoz
Az EuroNCAP, a független európai járműbiztonsági minősítő szervezet új módszertant dolgozott ki az autók ripityára töréséhez.

A korszerű autók kevés kivétellel simán ötcsillagosra teljesítik az EuroNCAP töréstesztjét. Persze, hiszen a gyártók alapvető piaci érdeke, hogy ne féljenek megvenni a termékeiket a vevők, ezért igyekeznek biztonságos és a teszteken is jól szereplő autókat csinálni. Az EuroNCAP viszont időről időre igazít egy kicsit mérési módszerein, hogy a gyártók ne lustuljanak el, kövessék a biztonságtechnika fejlődését, építsék be saját járműveikbe is a legjobb ötleteket, amelyeket a konkurencia vagy a háttéripar kitalált.

A 2020-tól bevezetett törésteszt-módszertani újdonságok közül ötöt emelt ki közleményében az NCAP.

  • A frontális ütközést mozgó akadállyal, egy szembejövő autót szimuláló testtel (MPDB: Mobile Progressive Deformable Barrier) is elvégzik. Az 50-50 km/h-val egymásnak gurított autó és akadály ütközésének elemzésében megnézik, milyen sérüléseket okozna a vizsgált autó a balesetben részes másik jármű utasainak.
  • Megvizsgálják, hogy az oldalirányú ütközés során a kocsiban ülő utasok milyen sérüléseket okozhatnak egymásnak, ahogy tagjaik ide-oda csapódnak a baleset erőhatásainak engedelmeskedve. Ez az új vizsgálati tesztelem, a túloldali utas (Far-Side) sérüléseinek elemzése biztosan nagy lökést ad az autóiparban elsőként a Hondánál megjelent új, középső légzsák elterjedéséhez.

  • Pontozni kezdik, hogy az ütközés után a jármű milyen hatékonyan értesíti a segélyhívó központot.
  • Tesztelik az európai szabályozás által még nem előírt elektronikus ütközés-megelőző megoldásokat, vezetéstámogató alrendszereket.
  • Értékelni, pontozni kezdik a vezető fáradtságát, figyelmetlenségét észlelő riasztórendszereket.

Az új értékelés módszertanáról természetesen a gyártók is jó előre értesültek már, így nem kell meglepődnünk, ha a kibővített, szigorított teszteken is töretlenül születnek majd továbbra is sorra az ötcsillagos eredmények.


Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
A közismert, és jelenleg szünetelő NGAD mellett a haditengerészet is fejleszt egy hatodik generációs vadászt – de mit lehet tudni erről a rejtélyes repülőről?
Hatótáv-csúcsot döntött az új elektromos Mercedes
Hatótáv-csúcsot döntött az új elektromos Mercedes
Az előző csúcstartó a huszonnégy órás teszten a Porsche Taycan volt.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.