Változások az autók töréstesztjében: új szuperképességekre van szükség az öt csillaghoz

2020 / 05 / 20 / Rácz Tamás
Változások az autók töréstesztjében: új szuperképességekre van szükség az öt csillaghoz
Az EuroNCAP, a független európai járműbiztonsági minősítő szervezet új módszertant dolgozott ki az autók ripityára töréséhez.

A korszerű autók kevés kivétellel simán ötcsillagosra teljesítik az EuroNCAP töréstesztjét. Persze, hiszen a gyártók alapvető piaci érdeke, hogy ne féljenek megvenni a termékeiket a vevők, ezért igyekeznek biztonságos és a teszteken is jól szereplő autókat csinálni. Az EuroNCAP viszont időről időre igazít egy kicsit mérési módszerein, hogy a gyártók ne lustuljanak el, kövessék a biztonságtechnika fejlődését, építsék be saját járműveikbe is a legjobb ötleteket, amelyeket a konkurencia vagy a háttéripar kitalált.

A 2020-tól bevezetett törésteszt-módszertani újdonságok közül ötöt emelt ki közleményében az NCAP.

  • A frontális ütközést mozgó akadállyal, egy szembejövő autót szimuláló testtel (MPDB: Mobile Progressive Deformable Barrier) is elvégzik. Az 50-50 km/h-val egymásnak gurított autó és akadály ütközésének elemzésében megnézik, milyen sérüléseket okozna a vizsgált autó a balesetben részes másik jármű utasainak.
  • Megvizsgálják, hogy az oldalirányú ütközés során a kocsiban ülő utasok milyen sérüléseket okozhatnak egymásnak, ahogy tagjaik ide-oda csapódnak a baleset erőhatásainak engedelmeskedve. Ez az új vizsgálati tesztelem, a túloldali utas (Far-Side) sérüléseinek elemzése biztosan nagy lökést ad az autóiparban elsőként a Hondánál megjelent új, középső légzsák elterjedéséhez.

  • Pontozni kezdik, hogy az ütközés után a jármű milyen hatékonyan értesíti a segélyhívó központot.
  • Tesztelik az európai szabályozás által még nem előírt elektronikus ütközés-megelőző megoldásokat, vezetéstámogató alrendszereket.
  • Értékelni, pontozni kezdik a vezető fáradtságát, figyelmetlenségét észlelő riasztórendszereket.

Az új értékelés módszertanáról természetesen a gyártók is jó előre értesültek már, így nem kell meglepődnünk, ha a kibővített, szigorított teszteken is töretlenül születnek majd továbbra is sorra az ötcsillagos eredmények.


"Mint egy párásító kerekekkel" - a Kawasaki bemutatta hidrogénhajtású motorját
A motorkerékpár nagyon alacsony kibocsátású, nagyrészt csak víz keletkezik a használata közben.
Naponta kétszer indulhat útra a szuperszonikus rakétameghajtású repülőgép
Naponta kétszer indulhat útra a szuperszonikus rakétameghajtású repülőgép
Megkapta az engedélyt a szuperszonikus repülésre az Mk-II Aurora.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.