A korszerű autók kevés kivétellel simán ötcsillagosra teljesítik az EuroNCAP töréstesztjét. Persze, hiszen a gyártók alapvető piaci érdeke, hogy ne féljenek megvenni a termékeiket a vevők, ezért igyekeznek biztonságos és a teszteken is jól szereplő autókat csinálni. Az EuroNCAP viszont időről időre igazít egy kicsit mérési módszerein, hogy a gyártók ne lustuljanak el, kövessék a biztonságtechnika fejlődését, építsék be saját járműveikbe is a legjobb ötleteket, amelyeket a konkurencia vagy a háttéripar kitalált.
A 2020-tól bevezetett törésteszt-módszertani újdonságok közül ötöt emelt ki közleményében az NCAP.
Az új értékelés módszertanáról természetesen a gyártók is jó előre értesültek már, így nem kell meglepődnünk, ha a kibővített, szigorított teszteken is töretlenül születnek majd továbbra is sorra az ötcsillagos eredmények.