Az AbramsX tehát először a héten fog bemutatkozni az amerikai hadsereg konferenciáján – ez még ugyan egy demonstrátor jármű, de legalább valami kézzel fogható az eddigi koncepciós képekhez képest. A pilóta nélküli torony az automatikus lőszertöltő-rendszerrel lehetővé teszi a személyzet létszámának csökkentését négy főről háromra – ez egyébként olyasmi, amit az oroszok már korábban megtettek a tankjaikkal. Mindez nemcsak a túlélést növeli, de helyet szabadít fel a toronyban. Az alapharckocsi digitális „gerince” a KATALYST Next Generation Electronic Architecture (NGEA), ami összekapcsolja az összes rendszert, és megkönnyíti a hardver frissítéséket, valamint a szoftver módosítását, hogy a harckocsi lassabban avuljon el, és gyorsabban adaptálható legyen a változó taktikai viszonyokhoz és technológiákhoz.
Az átalakításnak köszönhetően tehát hely szabadult fel a toronyban, ami nem is vész kárba: itt kaptak helyet a különböző támadáselhárító gránátok, aktív védelmi rendszerek és elosztott rekesznyílású kamerarendszerek (DAS) – ez utóbbi a sofőr számára elvileg 360 fokos videót biztosít. Ez utóbbi az augmented reality (AR) technológiával ötvözve lényegében átlátszóvá „varázsolja” a harckocsi testét, ami javítja a helyzetfelismerést, különösen úgy, hogy a rendszer a figyelemre méltó objektumokat még ki is emeli – nagyjából tehát akár egy videojátékban. Ahogy pedig azt a következő generációs eszközök esetén már megszokhattuk az AbramsX is képes lesz társulni legénység nélküli szárazföldi kísérő járművekkel.
A tank legizgalmasabb újítása azonban nem is látható: ez ugyanis a hibrid hajtáslánc. A General Dynamics szerint ez óriási, 50 százalékos üzemanyag-megtakarítást fog eredményezni – mint azt a forrásként használt War Zone cikk is írja: az Abrams kerozinfaló turbinás motorja már régóta jelentős logisztikai és teljesítménybeli kompromisszumot jelentett. A mostani hibridrendszer azonban nem csak ez utóbbi problémára gyógyír, de azt is lehetővé teszi, hogy az AbramsX csendesen működjön várakozás közben, esetleg rövid ideig alacsony fordulatszámon is elboldoguljon, ami óriási taktikai előnyt jelenthet.
Kép: General Dynamics
Cayenne E-Hybridek
A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR