A tervezők szerint a hajó számára több forrásból biztosított energia korlátlan hatótávolságot biztosítana a jachtnak. Éjszaka, mikor a vízi jármű nincs mozgásban, akkor akkumulátoros energiatárolórendszer segítségével maradna működőképes. A hajó egyébként teljesen zajtalan lenne, amikor lehorgonyoz, se a generátorok, se a motor nem adna semmilyen hangot, ami zavarhatná a fedélzeten lévőket, vagy a vízi élővilágot.
A 40 méteres hajó a tervek szerint trimarán lesz, vagyis a hajótest három törzzsel rendelkezik majd, a tervezők szerint ugyanis ezzel a felépítéssel nem csak gyorsabb mozgásra lesz képes, mint a kéttörzsű katamarán, vagy az egytörzsű hajók, de a fedett fedélzeten lévő élettér mérete is növelhető. A hajó vendégei gyakorlatilag egy 800 négyzetméteres luxusapartman kényelmét élvezhetik, mégpedig anélkül, hogy lépcsőzniük kéne, ugyanis a lakótér egy szinten, a központi fedélzeten kapna helyet.
A Domus összes szolgáltatását, például a konyhát, mosodát és személyzeti szállásokat a központi hajótestben helyeznék el, míg a két külső törzs főként tárolásra szolgálna, a fenti, nyitott fedélzet pedig teljes mértékben a vendégek és a tulajdonos rendelkezésére állna. A hajó a nevét arról az ókori római háztípusról kapta, amely jellemzően egy központi udvar vagy átrium köré épült, és a társadalmi elit kedvelt lakóhelye volt. Így hát nem meglepő a hajó életterének elrendezése sem: a központi fedélzeten két VIP és négy vendégkabin, két napelemes zsalugáterekkel fedett belső udvar, gyógyfürdő, edzőterem, medence, stég, mozi és társalgó állna.
A jachtot közösen tervező Van Geest Design és Rob Doyle Design szerint annak ellenére, hogy a vízi jármű három hajótestből áll, építése olcsóbb, mint például a katamaránoké, ugyanis az üzemeltetéshez szükséges rendszerek és berendezések kizárólag a központi törzsben lesznek, és nem kell duplikálni azokat két különböző helyen, mint a kéttörzsű hajók esetében. A tervezők úgy gondolják, hogy a jelenlegi trend, amely alapján a luxusjachtokat katamaránnak építik, alapvetően hibás. Ez az álltás valószínűleg megalapozott, ugyanis a Domus mögött álló tervezőcsapat eddig több mint 60 szuperjacht építésében vett részt, így jelentős tapasztalattal, tudással és adatokkal rendelkezik.
(Borítókép: Van Geest Design)