A Gravity Industries alapítója, Richard Browning újabb alkalommal bizonyította, hogy a rakétahátizsákkal való közeledés nem is annyira futurisztikus, mint gondolnánk, sőt, bizonyos helyzetekben valódi megoldást nyújt az utazás lerövidítésére és segítségével olyan helyek is megközelíthetővé válnak, amelyeket kiépített (és főként kiépítetlen) utakon nehéz lenne elérni. A karokon és háton viselt sugárhajtóművekkel üzemelő eszköz kerozinnal és dízellel működik és átlagos repülési tempója meghaladhatja a 60 km/h-ás sebességet, bár maximális sebessége egyelőre csak 80 km/h. A mindkét karon elhelyezett két-két hajtómű lehetővé teszi a precíz manőverezést és az egyensúly megtartását és a pilóta mellett még néhány kilogrammnyi rakományt is elbír a szerkezet. A demonstrációkon rendszerint Browning játssza a pilóta szerepét, akinek már nagy tapasztalata van a Jet Suit kezelésében. A legutóbbi teszten, amit az erdélyi Torockói-hegységben tartottak meg, szintén ő repült a rakétahátizsákkal, hogy bemutassa, a hegyimentők mennyivel könnyebben és gyorsabban tudnak eljutni a sérültekhez az életmentő orvosi berendezésekkel, például defibrillátorral, mintha a hagyományos útvonalat választják. A Jet Suitos repülés mindössze két percet vett igénybe az egyébként két és fél órás gyalogút helyett a Gravity Industries beszámolója szerint. Az akciót a romániai belügyminisztériummal együttműködésben valósították meg és sikerként könyvelték el, de arról egyelőre nem osztottak meg információkat, hogy a jövőben valóban láthatunk-e, és ha igen, mikor, rakétahátizsákos mentőket az erdélyi hegyekben.
(Fotó: Gravity Industries)