Az Európai Unió célja, hogy 2050-re elérjük a teljes CO2-semlegességet. Ehhez pedig szükség van arra, hogy a tömegközlekedésből is kiszoruljanak a dízelmotorok. A buszok esetében a technológiai váltás legvalószínűbb iránya nem a drága, nehéz, lassan feltölthető akkumulátorral szerelt elektromos járművek elterjedése, hanem a megújuló energiával vízbontással nyert hidrogénnel működő, úgynevezett üzemanyagcellás buszok egyre gyorsuló térnyerése. Ehhez persze az kell, hogy bővüljön az infrastruktúra és minél több helyen jöjjenek létre hidrogéntöltő állomások, amelyeken aztán egyre több és több, a régi dízeleket leváltó új hidrogéncellás buszt lehet tankolni.
A 3Emotion konzorcium 16 tagja (járműgyártók, energetikai cégek, városok) pont ezt igyekszik megvalósítani. Az EU által is támogatott projektben immár az ötödik helyszínen indultak el a hidrogénüzemű buszok. London, Versailles, Rotterdam és a francia Pau város után most Dániában, Aalborgban is munkába állt három emissziómentes, csendes hidrogénbusz.
A belga VanHool által gyártott 78 személyes városi-elővárosi buszokba (A330) a kanadai Ballard által gyártott tüzelőanyag-cellák kerültek, melyek viszont a német Siemens 160 kilowattos villanymotorja számára szolgáltatnak elektromos energiát. Az új buszok a francia Keolis és a brit Arriva közlekedési szolgáltatók üzemeltetésében szállítják majd az utasokat. A csodálatosan globális buszok üzemanyagtartályai 38 kilogramm sűrített hidrogént fogadnak be, a hatótávolság egy feltöltéssel 350 kilométer.
Az első dán hidrogénbuszok a tervek szerint első körben három évig próbaidejüket töltik majd, de ha beválnak, véglegesítik őket, illetve további aalborgi dízel buszokat válthatnak le új, fekete füst helyett mindössze vízpárát eregető járművekkel.