Két év múlva megjelennek az utakon a Volvo hidrogénnel működtetett belső égésű motoros kamionjai

2024 / 06 / 14 / Bobák Zsófia
Két év múlva megjelennek az utakon a Volvo hidrogénnel működtetett belső égésű motoros kamionjai
A gyártó az évtized végére tervezi szolgálatba állítani a zöld hidrogénnel működő tehergépkocsijait.

A Volvo nagy erőkkel készül az elektromos/hidrogénes közeledés jövőjére, ennek jegyében kezdték el fejleszteni a hidrogénes belső égésű motorokkal hajtott kaminonjaikat, amelyeket az évtized végére fognak kereskedelmi forgalomba hozni, ha a fejlesztés a tervek szerint halad.

A cég a projektet a nettó zéró kibocsátás elérése felé tett újabb lépésnek szánja, amelynek időpontját 2040-re tűzték ki, becsléseik alapján így érhetik el, hogy a vásárlóik Volvo flottája 2050-re szintén net zéróvá válhasson. Ebben a folyamatban nagy szerepet kap az általuk gyártott személygépkocsik üvegházhatású gázokkal kapcsolatos kibocsátási értékeinek fokozatos redukálása, 2025-re az autók teljes életciklusát érintő kibocsátás tekintetében 40%-os csökkenést igyekeznek megvalósítani a korábbi értékekhez képest, míg 2030-ra teljes elektromos átállást ütemeztek be. Az elektromos járművek környezetbarát működtetésében persze nem elhanyagolható faktort jelent az energiaforrás típusa, azaz az, hogy a felhasznált energia megújuló forrásokból származzon.

A hidrogénkamionok esetében is zöld hidrogén alkalmazását tervezi a Volvo, ami azt jelenti, hogy a hidrogént elektrolízis útján hozzák létre, így fenntarthatóbb módon valósul meg a termelése, mint a fekete, barna, kék vagy szürke hidrogénnek. A kamionok zéró emissziós besorolást kapnak a gyártó leírása szerint és az előnyeik közé tartozik majd a nagyon alacsony nitrogén-oxid kibocsátásuk is. A járművek HDPI (High Pressure Direct Injection) technológiával készülnek, amit a Westport Fuel Systems fejleszt számukra és amit elsősorban a hosszú távú, nagy terheket szállító járművek szén-dioxid-kibocsátásának csökkentésére terveztek. A megoldás nyilvánvaló pozitívuma, hogy a már meglévő, bevált belső égésű motorokra alapoz és az ígéretek szerint legalább olyan jó teljesítményt biztosít, mint a dízeles meghajtás. A kamionok hatótávja az korábbiakhoz hasonló marad az új típusok esetében is.

A Westporttal való együttműködés idén veszi kezdetét és a Volvo 2026-ban fogja elkezdeni a kamionok utakon való tesztelését.

(Fotó: Volvo)


Alakváltó repülőket tesz lehetővé ez az ultraerős, de nagyon rugalmas anyag
Alakváltó repülőket tesz lehetővé ez az ultraerős, de nagyon rugalmas anyag
Az új anyaggal olyan repülőket lehetne gyártani, amelyek szárnya mindig képes az aerodinamikai szempontból legelőnyösebb formát felvenni.
Vadul pusztítják az oroszok az amerikai tankokat – ezért Teslává kell őket alakítani
Vadul pusztítják az oroszok az amerikai tankokat – ezért Teslává kell őket alakítani
Az ukrajnai háború tűzében születik meg a jövő harckocsija – de milyen lesz? Ez derül ki a cikkünkből.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.