Két év múlva megjelennek az utakon a Volvo hidrogénnel működtetett belső égésű motoros kamionjai

2024 / 06 / 14 / Bobák Zsófia
Két év múlva megjelennek az utakon a Volvo hidrogénnel működtetett belső égésű motoros kamionjai
A gyártó az évtized végére tervezi szolgálatba állítani a zöld hidrogénnel működő tehergépkocsijait.

A Volvo nagy erőkkel készül az elektromos/hidrogénes közeledés jövőjére, ennek jegyében kezdték el fejleszteni a hidrogénes belső égésű motorokkal hajtott kaminonjaikat, amelyeket az évtized végére fognak kereskedelmi forgalomba hozni, ha a fejlesztés a tervek szerint halad.

A cég a projektet a nettó zéró kibocsátás elérése felé tett újabb lépésnek szánja, amelynek időpontját 2040-re tűzték ki, becsléseik alapján így érhetik el, hogy a vásárlóik Volvo flottája 2050-re szintén net zéróvá válhasson. Ebben a folyamatban nagy szerepet kap az általuk gyártott személygépkocsik üvegházhatású gázokkal kapcsolatos kibocsátási értékeinek fokozatos redukálása, 2025-re az autók teljes életciklusát érintő kibocsátás tekintetében 40%-os csökkenést igyekeznek megvalósítani a korábbi értékekhez képest, míg 2030-ra teljes elektromos átállást ütemeztek be. Az elektromos járművek környezetbarát működtetésében persze nem elhanyagolható faktort jelent az energiaforrás típusa, azaz az, hogy a felhasznált energia megújuló forrásokból származzon.

A hidrogénkamionok esetében is zöld hidrogén alkalmazását tervezi a Volvo, ami azt jelenti, hogy a hidrogént elektrolízis útján hozzák létre, így fenntarthatóbb módon valósul meg a termelése, mint a fekete, barna, kék vagy szürke hidrogénnek. A kamionok zéró emissziós besorolást kapnak a gyártó leírása szerint és az előnyeik közé tartozik majd a nagyon alacsony nitrogén-oxid kibocsátásuk is. A járművek HDPI (High Pressure Direct Injection) technológiával készülnek, amit a Westport Fuel Systems fejleszt számukra és amit elsősorban a hosszú távú, nagy terheket szállító járművek szén-dioxid-kibocsátásának csökkentésére terveztek. A megoldás nyilvánvaló pozitívuma, hogy a már meglévő, bevált belső égésű motorokra alapoz és az ígéretek szerint legalább olyan jó teljesítményt biztosít, mint a dízeles meghajtás. A kamionok hatótávja az korábbiakhoz hasonló marad az új típusok esetében is.

A Westporttal való együttműködés idén veszi kezdetét és a Volvo 2026-ban fogja elkezdeni a kamionok utakon való tesztelését.

(Fotó: Volvo)


Egymillió elektromos töltőállomáshoz nyújt hozzáférést a Bosch
Egymillió elektromos töltőállomáshoz nyújt hozzáférést a Bosch
Egy applikáción keresztül egyszerűbbé válik a töltőállomás-hálózat használata.
Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
A közismert, és jelenleg szünetelő NGAD mellett a haditengerészet is fejleszt egy hatodik generációs vadászt – de mit lehet tudni erről a rejtélyes repülőről?
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.