A Renault 1959-ben hozta forgalomba Estafette nevű kisteherautóját, aminek újító jellegét az adta, hogy ez volt az első fronthajtású jármű, amelyet méghozzá minél praktikusabbra és hatékonyabbra terveztek, hogy megfelelő eszközzé válhasson a munkások számára. A szállítójármű nem volt különösebben erőteljes vagy gyors, de a célnak megfelelt és nagy népszerűségre tett szert Franciaországban, olyannyira, hogy a Renault szerint a bagett és a svájcisapka mellett az Estafette a legismertebb, legfranciább dolog az országban. A fronthajtás, amit Guy Grosset-Grange mérnök tervezett a járműhöz, lehetővé tette a hátsó tér felszabadítását a teherautóban, emiatt ideális platformot nyújtott az áruszállításhoz, de nem csak a kereskedők, hanem családok is használták kempingezéshez vagy árusok mobilboltként.
Az ikonikus jármű a tervek szerint két év múlva tér vissza közénk megújult formában, elektromos változatban. Az új Estafette új külsőt kap ugyan, de megtartja majd kicsi, kompakt alakját, viszonylag tágas rakterét és kerek lámpáit. Az Estafette 4.0 lesz az első jármű, ami a FlexEVan elektromos platformon alapul, aminek koncepcióját a Renault már évekkel ezelőtt bemutatta. A platform lényege, hogy erre alapozva praktikus, kis méretű és nagy teherbírású szállítójárműveket hozzanak létre az úgynevezett last mile delivery, vagyis utolsó mérföldes kiszállítás számára, ami lényegében az ajtóig tartó házhozszállítást takarja és nagy kihívást jelent a logisztika szempontjából a nagyvárosokban, ezért is fontos a környezetbarátabb elektromos járművek alkalmazása ezen a téren.
Az Estafette 4.0 egyelőre csak koncepció formájában létezik, de valódi verzióját vagy legalábbis a hozzá hasonló elektromos szállítójárművet két év múlva dobja majd piacra a Renault, ha minden a tervek szerint alakul.
(Fotó: Renault)