A bagettnél is ikonikusabb és hamarosan újraéled elektromos formában

2024 / 10 / 06 / Bobák Zsófia
A bagettnél is ikonikusabb és hamarosan újraéled elektromos formában
Feltámad a francia gyártó kisteherautója, az Estafette, egy kicsit más formában.

A Renault 1959-ben hozta forgalomba Estafette nevű kisteherautóját, aminek újító jellegét az adta, hogy ez volt az első fronthajtású jármű, amelyet méghozzá minél praktikusabbra és hatékonyabbra terveztek, hogy megfelelő eszközzé válhasson a munkások számára. A szállítójármű nem volt különösebben erőteljes vagy gyors, de a célnak megfelelt és nagy népszerűségre tett szert Franciaországban, olyannyira, hogy a Renault szerint a bagett és a svájcisapka mellett az Estafette a legismertebb, legfranciább dolog az országban. A fronthajtás, amit Guy Grosset-Grange mérnök tervezett a járműhöz, lehetővé tette a hátsó tér felszabadítását a teherautóban, emiatt ideális platformot nyújtott az áruszállításhoz, de nem csak a kereskedők, hanem családok is használták kempingezéshez vagy árusok mobilboltként.

Az ikonikus jármű a tervek szerint két év múlva tér vissza közénk megújult formában, elektromos változatban. Az új Estafette új külsőt kap ugyan, de megtartja majd kicsi, kompakt alakját, viszonylag tágas rakterét és kerek lámpáit. Az Estafette 4.0 lesz az első jármű, ami a FlexEVan elektromos platformon alapul, aminek koncepcióját a Renault már évekkel ezelőtt bemutatta. A platform lényege, hogy erre alapozva praktikus, kis méretű és nagy teherbírású szállítójárműveket hozzanak létre az úgynevezett last mile delivery, vagyis utolsó mérföldes kiszállítás számára, ami lényegében az ajtóig tartó házhozszállítást takarja és nagy kihívást jelent a logisztika szempontjából a nagyvárosokban, ezért is fontos a környezetbarátabb elektromos járművek alkalmazása ezen a téren.

Az Estafette 4.0 egyelőre csak koncepció formájában létezik, de valódi verzióját vagy legalábbis a hozzá hasonló elektromos szállítójárművet két év múlva dobja majd piacra a Renault, ha minden a tervek szerint alakul.

(Fotó: Renault)

A Renault repülő autója bemutatja, hogyan festhet a közlekedés egy utak nélküli világban Az AIR4 eVTOL-t egyelőre nem közlekedésre szánják, de a modellt tervező cég szerint bepillantást nyújthat abba a jövőbe, ahol az utak már a levegőben vezetnek majd.


Hello Szülő! Ha a gyereked nem tud valamit, akkor téged fog kérdezni. De ha te szülőként nem tudsz valamit, akkor kihez fordulsz?
A digitális kor szülői kihívásairól is találhattok szakértői tippeket, tanácsokat, interjúkat, podcastokat a Telekom családokat segítő platformján, a https://helloszulo.hu/ oldalon.
Hogyan válasszunk külföldi egyetemet? És mennyibe fog ez kerülni a családnak?
Hogyan válasszunk külföldi egyetemet? És mennyibe fog ez kerülni a családnak?
Repül már a vén diák. Hová? Hová?
Hogyan vélekednek a magyarok a net veszélyeiről – és kik a leginkább fenyegetettek?
Hogyan vélekednek a magyarok a net veszélyeiről – és kik a leginkább fenyegetettek?
Hogy áll a magyar lakosság generációkra bontva a kiberbiztonsághoz? – Erről szól az ESET rendkívül átfogó felmérése, amelyből olyan meglepő eredmények is kiderülnek, hogy kik a romantikus csalások legfőbb célpontjai, miközben az adott csoport nem is nagyon ismeri ezt a fenyegetést.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.