A "beszélő" kínai robotkutya új felszerelést kapott, amit magyar cég tervezett

2024 / 06 / 14 / Bobák Zsófia
A
A robotkutyát a sérülések ellen védi a hám.

A Unitree Go2 négylábú robotja, a Go2 tavaly júliusban jelent meg és elődjénél, a Go1-nél is többet tud: mesterséges intelligenciával látták el, lidaros érzékeléssel térképezi fel a környezetét és a GPT nyelvi modellel kétirányú, beszéden alapuló (nem írott szöveg alapú) kommunikációra képes. Ez azt jelenti, hogy a robotkutya többé-kevésbé pontosan érti, amit a tulajdonosa mond neki és válaszol is a kérdésekre vagy végrehajtja az utasításokat. A robot többféle változatban, Air, Pro és Edu típusokban kapható, közülük az Edu ipari használatra szánt verziója a legfejlettebb és legjobban felszerelt. A robotokat Magyarországon forgalmazó Infuze Robotics utóbbi modellt több mint tízmillió forintért, míg a Go2 Airt kétmillió forintért értékesíti, de az olcsóbb típus is sokféle fejlett képességgel rendelkezik:

  • az alapfelszereltséget jelentő LIDAR rendszer 360°x 90° fokban tapogatja le a robot környezetét, és 200%-kal javítja a tájékozódást a korábbi verzióhoz képest, a Unitree Go2 így minimális vakfolttal, és 5 cm-es pontossággal képes a tájékozódásra 3 dimenzióban
  • opcionálisan rendelhető GPT nyelvi modell támogatással kommunikál
  • az elődjéhez képest számos új mozgásforma megvalósítására képes, tud ugrani, pacsit adni és két lábon állni
  • valamint a vektoros pozicionálásának és továbbfejlesztett vezérlésének köszönhetően 50%-kal javult a tájékozódási pontossága és a továbbfejlesztett akadályelkerülés révén 30 méteres távolságig is képes követni a kezelőjét

A Go2 Edu már egészen nagy ízületi mozgástérrel bír: a test -48~48°; a comb -200~90°; a vádli -156~-48°-kal.

Az érzékeny izületeknek és a más alkatrészeknek védelme érdekében tervezte meg a Julius K9 cég a speciális hordozóhámot, ami a valódi kutyák hámjához hasonló, csak a Go2 méreteihez és igényeihez szabták, hogy ezzel csökkentsék a robot ízületeinek és érzékelőinek a hordozás során történő sérülésének veszélyét. A kiegészítő tartós anyagokból készült és tépőzáras címkével látták el, amin bármilyen feliratot el lehet helyezni, akárcsak a kutyáknak való hámokon. A Julius K9 cég alapítójának, Sebő „Julius” Gyulának elmondása szerint a két évtizeddel ezelőtt megjelent cserélhető kutyahám-feliratok nem csak szórakoztató faktort jelentenek, hanem fontos szerepet töltenek be, egy korábban ismeretlen kommunikációs csatornát nyitottak meg kutya és társadalom között.

“Azóta az üzeneteink bejárták a földet, és felhívták a figyelmet a kutya világban és családban betöltött, fontos szerepére”

- mondta el Sebő.

A céget 1997-ben alapították és első fő felhasználóik elsősorban rendőrségi szolgálati kutyás egységek, katonai egységek és kutyás egyesületek voltak. Később az Osztrák Belügyminisztérium strebensdorfi és bad-kreuzeni kutyakiképző központja, majd a Kaisersteinbruch katonai bázis rendszeresítette a cég több termékét, például a K9 Powerhámokat is. Hámjaik azóta nemzetközi szinten is elismertté váltak és egyre többféle terméket jelentetnek meg, 2022-ben többek között elkezdték a rákos daganatok fájdalommentes kezelését szolgáló orvosi eszközök rögzítését biztosító kutyaruha fejlesztését.

A robotkutya-heveder a legújabb különlegesség, amelynek potenciális vásárlói rétege egyelőre lehet, hogy jóval szűkebb, mint a hagyományos kutyás kiegészítőké, de a robotkutyák tulajdonosai számára lehetőséget teremt a biztonságosabb szállításhoz. A hámhoz az Infuze Roboticson keresztül lehet hozzájutni, ami minden újonnan rendelt Go2 robotkutyához mellékeli az IDC Go2 kiegészítőt.

(Világgazdaság, Fotó: Julius K9)

Mindössze egymillió forintért vehetünk beszélő robotkutyát, de mire használjuk? Biztonsági őri feladatokat látnak el, a rendőrségnek segítenek, Csernobilban végeznek munkát. A robotkutyák lassan mindenhol ott vannak. A legújabb verzióikkal pedig már beszélgetni is lehet.


Sztárok ölelgetik önmagukat a mesterséges intelligenciának köszönhetően
Sztárok ölelgetik önmagukat a mesterséges intelligenciának köszönhetően
A végeredmény az internetezőket is erősen megosztotta.
Így omlott össze az amerikai légi közlekedés a Crowdstrike-leállás miatt
Így omlott össze az amerikai légi közlekedés a Crowdstrike-leállás miatt
Péntek reggel egy frissítési hiba miatt kritikus rendszerek tömkelege mondta fel a szolgálatot világszerte, ami a bankok, kórházak és médiavállalatok mellett több légitársaságnál is komoly fennakadásokat okozott.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.