Az osztrák CycloTech már teszteli CycloRotor eVTOL-jának prototípusát, ami meghajtás tekintetében eltér a hagyományos eVTOL megoldásoktól - az üzemelést úgynevezett Voith Schneider Propellerekkel oldja meg, ami egy főként hajókon alkalmazott meghajtási rendszer és egyedülállóan jó irányíthatóságot biztosít a vízi, és a jövőben a légi járműveknek is. A propellerek a VSP esetében egy központi tengely körül mozognak, miközben rezgő mozgást is végeznek, vagyis a körbeforgó lapátok állásszöge periodikusan változik, így képezve a megfelelő felhajtóerőt. Az eVTOL-ok számára a fő előnyét a technológiának a kétféle repülési mód (a vertikális fel-, és leszállás, valamint az utazás közbeni horizontális haladás) közti váltás megkönnyítése jelenti.
Az ilyen rendszerrel felszerelt eVTOL-ok látványa különlegesnek ígérkezik, mivel a CycloRotor járművek egyfajta furcsa kerékkel ellátott repülő autónak tűnnek első látásra és nem 'szokványos' légitaxinak. A CycloTech járműveinek másik egyedi jellemzője, hogy a tervek szerint több, akár egyszerre 5 utas befogadására is alkalmasak lesznek. A cég a légitaxikon kívül az ipari célokra használható drónok és a személyes légi közlekedési eszközök fejlesztésén is dolgozik, így a kompakt és mozgékony járművek több területen is szolgálatot teljesíthetnek majd.
A CycloTech a beltéri repülési tesztjeit már évekkel ezelőtt megkezdte és lezajlottak az első kültéri akusztikus tesztek is, amelynek során kiderült, hogy a technológia a hatékonysága mellett meglehetősen halk működést is biztosít: a meghajtórendszer körülbelül 59 dBA zajt generál 100 méteres távolságból, tehát ilyen szintű zaj jut majd el a gyalogosokhoz, miközben a közelükben CycloRotorok szállnak.
Az eVTOL-ok zajszintjének kérdése érzékeny téma a leendő légitaxi szolgáltatások beindulása kapcsán, mivel az utcák szintjéhez a szokásosnál jóval közelebb zajló légi forgalom plusz zajterhelést jelent majd az amúgy is hangos és zsúfolt városok számára. A CycloTech elmondása szerint a járműveik által generált zajszint nem haladja meg sokkal egy átlagos beszélgetés hangerejét, de a jövőben még több tesztet és fejlesztést terveznek a még optimálisabb működés elérése érdekében.
(Fotó: CycloTech)
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne E-Hybridek
A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR