A Facebook anyavállalata, a Meta két napja jelentette be, hogy megkezdi a tesztelését egy, a közösségi média oldal eddigi hagyományaitól eltérő stratégiának a felhasználói profilokat illetően: extra profilok létrehozását engedélyezi a tesztben résztvevő felhasználók számára, amelyek egy-egy kiinduló fiókból lesznek elérhetőek. Az újítás értelmében a saját névvel való regisztráció után a felhasználók fejenként plusz négy profilt alkothatnak meg, amelyekben már bármilyen nevet és profilképet használhatnak, így választhatnak külön arculatot a közelebbi ismerősökkel, például családtagokkal, barátokkal, illetve a formálisabb, például munkakapcsolatokkal való kontaktusok kezelésére.
A felhasználó a fiókjába bejelentkezve válthat majd a profiljai között és csak számára lesz látható az eredeti felhasználói név, amit a fiók regisztrálása során adott meg, ezért lényegében olyan módon használhatja a profilokat, mintha több Facebook fiókkal is rendelkezne egyszerre: egy fontos kitétel azonban megakadályozza a teljesen független profilkezelést, ha ugyanis az egyiknek alkalmazása során megszegi a közösségi oldal szabályait, az a teljes fiókot, vagyis a többi profil elbírálását is befolyásolja. A Facebook szóvivője, Leonard Lam a The Verge beszámolója szerint hangsúlyozta, hogy a platform eddigi előírásait a továbbiakban is mindenkinek követnie kell, vagyis ez a részleges anonimitás nem adhat okot senkinek a szabályszegésre.
Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy pontosan hányan és meddig vesznek részt a tesztekben, valamint azt sem, hogy mikor kerülhet szélesebb körben is bevezetésre az új funkció, de a Meta már korábban is bejelentett néhány újdonságot a profilok használatával kapcsolatban, ami új irányt jelenthet a vállalat számára: a VR eszközöket használók például augusztustól már külön Meta fiókot nyithatnak a virtuális valóság alkalmazások elérésére, vagyis a Facebook fiókukra nem lesz többé szükség a belépéshez. A fiók létrehozása után egy Meta Horizon profilt is regisztrálni kell majd, aminek a kialakítása szintén ad némi szabad kezet a felhasználóknak: eldönthetik, hogy mindenki, tehát minden más Horizon-tag, vagy csak a család és barátok számára legyen látható a profil, esetleg még számukra sem.
A Meta fiók egyelőre nem számít közösségi média profinak, ami azt jelenti, hogy csak a VR-alkalmazásokhoz vagy vásárlásokhoz lehet majd használni, de a későbbiekben a Meta azt tervezi, hogy kibővíti az alkalmazási lehetőségeket és más Meta eszközökkel is kompatibilissé teszi a profilokat.
(Fotó: Meta, Pixabay/Erik_Lucatero)