Ha a Jaguar tegnapi bejelentésére nem is trómfolt rá a Ford, azért ők is drámaian szűk határidőt jelentettek be a mai napon a hagyományos belsőégésű technológia kifuttatásával kapcsolatban. Az európi autópiacon már csak 9 évig, 2030-ig terveznek benzines vagy dízel motorral felszerelt autókat árulni, utána csak elektromos kocsikat lehet majd náluk kapni.
Az átállási folyamatban más határidőket is megszabtak maguknak. Így 2024 után állítólag már minden, nálunk kapható Ford haszonjárműnek lesz zéró emissziós haladásra is képes, elektromos vagy plug-in hibrid változata, 2030-ra pedig már a haszonjárművek kétharmada ilyen hajtással készül majd. 2026 közepére az összes személyautót is meg lehet majd venni plug-in vagy tisztán elektromos hajtással, 2030 után pedig már csak elektromos személyautóik lesznek, legalábbis Európában.
A 2025-ig terjedő időszakban a cég megduplázza korábbi, az elektromos mobilitással kapcsolatos fejlesztési terveit és globálisan összesen 22 milliárd dollárt költenek majd az új modellek és gyártási hátterük kifejlesztésére. Kölnben, a márka európai központjában pedig egymilliárd eurós beruházással egy új, kizárólag villanyautókat készítő gyárat hoznak létre a jelenlegi üzem átalakításával.
A kölni üzemben egyébként már kilenc évtizede készülnek a belsőégésű motoros Fordok - úgy tűnik, a klasszikus járműhajtási technológia ebben az autógyárban már nem fogja megérni a századik születésnapját.