A Bloomberg híre szerint Thierry Bolloré, aki korábban hét évig dolgozott a Renault-nál, ahol rövid ideig vezérigazgató is volt, majd 2020 őszén váltott a JLR-hez, azt mondta: "megvan hozzá a technológiánk, tudjuk, hogy kell csinálni". Az írás ezzel szemben emlékeztet rá, hogy a gyártónak nincsenek túl széleskörű tapasztalatai a kizárólag elektromos hajtáslánccal működő autók terén. Egyetlen ilyen modelljük, az I-PACE mindössze negyvenezer példányban fogyott 2018-as indulása óta. A Tesla csak az Egyesült Államokban többet adott el az autó közvetlen versenytársából, a Model X-ből, az Audi pedig egy év alatt hozta ezt a számot elektromos SUV-jával, az e-tronnal.
Más márkák is tettek korábban a Jaguaréhoz hasonló fogadalmakat: a Volkswagen két éve 2026-ra ígérte utolsó benzines és dízel autóit, a GM idén januárban lényegesen konzervatívabb volt, és 2035-re lőtte be magának ugyanezt a célt. A JLR viszont már most harmincötmillió fontot kellett, hogy félretegyen bírságokra, mert nem a megfelelő ütemben haladt az EU által diktált szén-dixoid szabályok betartásával - ráadásul otthon, az Egyesült Királyságban amúgy sem fognak tudni belső égésű motorral szerelt autókat értékesíteni 2030 után. Más országok is kihirdették már a saját célszámaikat: ahogyan arról korábban beszámoltunk a Rakétán, Norvégia 2025-ös, Németország 2030-as, Kalifornia 2035-ös dátumot emleget, ahogy Franciaország és Spanyolország is.
Ha Bolloré vezérizgató tervei valóban megvalósulnak, 2030-ra nem csak a Jaguarok egésze, de az új Land Roverek hatvan százaléka is károsanyag-kibocsátás nélkül fog üzemelni.
(Fotó: Jaguar, Mark Cuthbert/Getty Images)