A csapat ezután segítséget kért az Ohio Állami Egyetem tudósaitól, hogy meghatározzák a hőkezelés fokát és időtartalmát, ami a vírus kiirtásához szükséges. Ezután már „csak” a sütés folyamatát kellett kidolgozni.
Az eljárás a gyakorlatban a következőképp fest: miután a tiszt meggyőződött arról, hogy a járőrkocsi üres, kiszáll belőle, és elindíthatja a belső tér hőkezelését (Interior Cabin Heat Soak). A folyamat a 2016-os vagy annál későbbi modellek esetén egy gombkombináció lenyomásával kezdeményezhető. Az ennél idősebb járművek esetén egy külső eszközre is szükség lesz.
A folyamat az indítást követően értesítést rak ki a műszerfalra, illetve a jármű fényszóróit és lámpáit is felvillantja egy meghatározott minta szerint, hogy figyelmeztesse a környéken tartózkodókat. Ezután felpörög a motor, és a szellőzőrendszer forró levegőt fúj be az utastérbe, hogy 15 percen át felfűtse azt 56 Celsius fokra. Miután ennek vége, a kocsi lehűti magát, és fényfelvillanással jelzi, hogy a folyamat véget ért.
A Ford állítása szerint ez a módszer megszabadít a gépkocsi felületein, akár a nehezen hozzáférhető helyeken is a vírusok 99 százalékától méghozzá bármiféle extra vegyszeres kezelés nélkül. A Ford rendőrautók minderre egy szoftveres frissítés után lesznek képesek, amely a 2013-2019 közötti Police Interceptor Utility modellekhez elérhető.
(Kép: Flickr/pdpolicecars/pdpolicecars)