A felvásárlást az Epic Games tegnap jelentette be – adja hírül a Business Wire. Az Epic és a SuperAwesome célja innentől, hogy a fejlesztők olyan eszközök birtokába jussanak, melyek segítségével a kisebbek számára biztonságossá tehető a digitális világ. Mindez gyerekbarát szolgálatatások széleskörű fejlesztését jelenti.
Az Epic Games legsikeresebb produktuma az a Fortnite, amely ingyen játszható, de tele van játékon belüli vásárlási lehetőségekkel. A hasonló „mikrotranzakciók” pedig egyre inkább a felhasználók, a média, sőt a politika kereszttüzébe kerültek, egyebek mellett azért, mert a vélekedések szerint a könnyen befolyásolható gyerekekből húztak ki pénzt ezekkel. Az Epic tehát a lépéssel valószínűleg mindenféle hasonló kritikának próbál elébe menni.
Tim Sweeney, az Epic alapítója és vezérigazgatója a felvásárlást a következő szavakkal kommentálta: „Sokkal több gyerek lép online interakcióba manapság, mint bármikor, szóval ideje a lehető legbiztonságosabb környezetet megteremteni a számukra.” Dylan Collins, a SuperAwesome társalapítója és vezérigazgatója pedig állítása szerint azért indította el a cégét, mert az internetet sosem úgy tervezték, hogy tekintettel lettek volna a gyerekek biztonságára, cégének azonban épp ennek a biztonságnak a megteremtése volt a célja, ami most az Epic-kel közösen olyan mértékben valósulhat meg, mint korábban még soha.
A SuperAwesome már eddig is több világmárkával dolgozott együtt, többek közt a LEGO-val és a Hasbro-val különböző applikációk és szolgáltatások fejlesztésében. A cég megtartja egyébként jelen állás szerint az eddigi ügyfélkörét is.
(Borítókép: Flickr/Whelsko)