Az amerikai autógyártó már évtizedek óta fejleszti hidrogéncellás kísérleti autóit. Mobilitási víziójukban bevallottan kiemelt szerepet kapott a hidrogén, mint a jövő nagyobb autóinak gyorsan újratankolható, a kémiai akkumulátornál sokkal jobb energiasűrűségű üzemanyaga. Most viszont jegelik a hidrogénes projekteket, egyelőre az akkumulátoros elektromos autóké lesz a prioritás a General Motorsnál.
A GM legújabb fenntarthatósági jelentésének nyilvánosságra hozatala kapcsán a CNBC riportere rákérdezett a cégnél, hogy jól látja-e: mintha hiányozna a dokumentumból a hidrogénalapú mobilitás. Dane Parker, a cég szakvezetője pedig megerősítette: a GM-nél most valóban az akkumulátoros elektromos autóké az elsőbbség. A 2023-ig ígért húsz új, elektromos hajtásláncú modell között nincs tüzelőanyag-cellás, vagyis hidrogénhajtású autó. Pedig 2017-ben, mikor ezt az ötéves villamosítási tervet meghirdették, a GM még ki is emelte, hogy hidrogénautó is lesz a kocsik között.
Jelenleg a Toyota, a Honda, a Hyundai és a Mercedes készít (viszonylag) nagy sorozatban hidrogénüzemű autókat, de amerikai startupok is foglalkoznak a dologgal és nemrég a BMW is jelezte, hogy tervei vannak a vízpárát eregető, az akkumulátoros elektromos autókhoz hasonlóan károsanyag-kibocsátás mentes, de más szemléletet hordozó technológiával kapcsolatban. Különös, hogy a General Motors pont most sorolja hátrébb a hidrogénautózást - persze biztosan megvan az okuk erre.