A Google Meet mostantól felismeri, ha a megbeszélésen résztvevők közül valaki jelentkezik, vagyis felemeli a kezét, amikor szólni kíván. Az alkalmazás ekkor a kézfelemelés ikonnal automatikusan jelzi a megbeszélés többi tagjának, hogy az adott ember szót kér.
A cég közleményében az áll, hogy a Google Meet csak akkor érzékeli a felemelt kezet, ha az jól látható a kamera számára, és kellő távolságban van a felhasználó arcától és a testétől. Egyelőre előfordulhat, hogy a mesterséges intelligencia alapú funkciónak kell néhány másodperc, míg a gesztusérzékelés bekapcsol. Ekkor a kézfelemelés ikonja megjelenik a videóablakban, majd a jelentkező a főképernyőre kerül, hogy a moderátorok láthassák, hogy beszélni kíván.
A legtöbb Google Meet Workspace-csomagban a gesztusérzékelő alapértelmezés szerint ki van kapcsolva, de a beállításokban engedélyezhető. Az éppen beszélők esetében a funkció automatikusan inaktív, valószínűleg azért, hogy az emberek ne kapcsolják be minden alkalommal, amikor beszélgetés közben a kezükkel gesztikulálnak.
Az új funkció lényegében ugyanaz, mint a kézfelemelés gombra kattintás, azonban kifejezetten hasznos lehet, amikor például a megbeszélésben résztvevő a számítógéptől, vagy eszköztől távolabb ül vagy áll, vagy éppen mindkét keze foglalt, és nem tudja megnyomni a gombot a jelentkezéshez.
Nem ez az első kényelmi funkció, amelyet a Google az utóbbi időben bevezetetett. Múlt hónapban a portré-korrekciós módé volt a főszerep, amely lehetővé teszi a felhasználó arcának kisimítását, a szemei alatti világosítást és a szemfehérítést is, tehát gyakorlatilag valós idejű esztétikai szűrőként működik. Mondhatni, a Google viszonylag későn kapcsolt, a rivális videókonferencia-alkalmazásokban, mint a Zoom, vagy a Microsoft Teams ugyanis már régóta elérhető hasonló szépítő funkció. A Microsoft Teams nemrégiben még a Maybelline kozmetikai céggel is együttműködött, hogy lehetővé tegye a felhasználók számára, hogy különböző színeket használva digitálisan, úgymond, kisminkelhessék magukat.
Ennek ellenére a Google Meet nem áll rosszul a videókommunikációs versenyben, ugyanis jelenleg több mint 300 millió aktív felhasználója van havonta, a Microsoft Teamsnek pedig csupán 145 millió. A dobogó tetején azonban a Zoom áll, amely a COVID-19 világjárvány idején hatalmas népszerűségre tett szert főként a távmunka, és a távoktatás terén. A platform előnye a riválisokhoz képest még mindig kimagasló: a Zoomot 2023 áprilisában több mint 800 millió ember használta.
(Borítókép: Getty Images/pixelfit)