A Serial 1 a Harley-Davidons egyik alvállalkozásának a fejlesztése, amelyet némi, még az anyacégen belüli kutatás és fejlesztést követően hoztak létre. Az új cég neve: Serial 1 Cycle Company – vagyis ez ihlette a cég első e-kerékpárjának az elnevezését (valamint a cég első motorkerékpárjának, a Model 1-nak a nevéhez is hasonlóan cseng, nyilván nem véletlenül). Az biztos, hogy a Harley nagyon komolyan veszi az e-kerékpárt: mint a weboldalukon írják az e-biciklitől azt várják, hogy pontosan olyan forradalmat jelentsen a közlekedésben, mint a legelső Harley motor, a Model 1 1903-ban. A pontos részletekről egyelőre sajnos nem tudunk túl sokat, egyelőre csak a rövid reklámszövegből derül ki annyi, hogy a prémiumterméknek szánt canga intlelligens, az embert középpontba helyező dizájn szerint épült, és a legfejlettebb kerékpár-technológia került benne felhasználásra. Valamint a kerékpár a Harley-Davidson kipróbált cégóriás és a Serial 1 Cycles startup közös vállalkozásának a gyümölcse, amolyan mind a két világból a legjobbat alapon.
Nagy és divatos szavak (bár ma már talán a startup sem az a mindent vivő „buzzword”, mint akár öt éve), de a Harley-ról van szó, tehát valószínűleg nem alaptalanok a kijelentések – már ami a termék végső minőségét illeti majd. Ugyanakkor tényleg nagyjából ennyit tudunk jelenleg, és megnézhetjük a biciklit bemutató videót.
Ugyanakkor a weboldalon fut egy visszaszámláló is, amelyen a cikk írásakor még 10 nap és 20 óra volt hátra – nyilván amikor november 16-án lepereg, várható valami komolyabb bejelentés. A Pocket-lint a videó alapján gyorsan kielemezte a járművet, és arra jutottak, hogy a dizájn tényleg emlékeztet a legelső Harley-ra – még a fehér gumik is, de természetesen mindez „biciklisítve” köszön vissza. A lapnál arra jutottak, hogy a pedálok közötti dobozban kaphatott helyet a motor, míg a cellákat a vázban helyezhették el, ami ezért lehet némileg vaskosabb.
Azt már most elismerhetjük, hogy a gép fene jól néz ki, ám hogy e-bicikliként milyen, az nagyban függ még olyan, egyelőre ismeretlen paraméterektől, mint az ár (ez azért még lehet fájó pont), a hatótávolság, valamint a végsebesség.
(Címlapkép/nyitókép: serial1.com)