A Harley-Davidson elektromos kerékpárját a legelső, 1903-as Harley ihlette

2020 / 11 / 05 / Felkai Ádám
A Harley-Davidson elektromos kerékpárját a legelső, 1903-as Harley ihlette
A Halrey-Davidson első e-kerékpárja a Serial Number One (Serial 1) nevet kapta.

A Serial 1 a Harley-Davidons egyik alvállalkozásának a fejlesztése, amelyet némi, még az anyacégen belüli kutatás és fejlesztést követően hoztak létre. Az új cég neve: Serial 1 Cycle Company – vagyis ez ihlette a cég első e-kerékpárjának az elnevezését (valamint a cég első motorkerékpárjának, a Model 1-nak a nevéhez is hasonlóan cseng, nyilván nem véletlenül). Az biztos, hogy a Harley nagyon komolyan veszi az e-kerékpárt: mint a weboldalukon írják az e-biciklitől azt várják, hogy pontosan olyan forradalmat jelentsen a közlekedésben, mint a legelső Harley motor, a Model 1 1903-ban. A pontos részletekről egyelőre sajnos nem tudunk túl sokat, egyelőre csak a rövid reklámszövegből derül ki annyi, hogy a prémiumterméknek szánt canga intlelligens, az embert középpontba helyező dizájn szerint épült, és a legfejlettebb kerékpár-technológia került benne felhasználásra. Valamint a kerékpár a Harley-Davidson kipróbált cégóriás és a Serial 1 Cycles startup közös vállalkozásának a gyümölcse, amolyan mind a két világból a legjobbat alapon.

Nagy és divatos szavak (bár ma már talán a startup sem az a mindent vivő „buzzword”, mint akár öt éve), de a Harley-ról van szó, tehát valószínűleg nem alaptalanok a kijelentések – már ami a termék végső minőségét illeti majd. Ugyanakkor tényleg nagyjából ennyit tudunk jelenleg, és megnézhetjük a biciklit bemutató videót.

Ugyanakkor a weboldalon fut egy visszaszámláló is, amelyen a cikk írásakor még 10 nap és 20 óra volt hátra – nyilván amikor november 16-án lepereg, várható valami komolyabb bejelentés. A Pocket-lint a videó alapján gyorsan kielemezte a járművet, és arra jutottak, hogy a dizájn tényleg emlékeztet a legelső Harley-ra – még a fehér gumik is, de természetesen mindez „biciklisítve” köszön vissza. A lapnál arra jutottak, hogy a pedálok közötti dobozban kaphatott helyet a motor, míg a cellákat a vázban helyezhették el, ami ezért lehet némileg vaskosabb.


Összahasonlításképp: így festett a Model 1 (Forrás: wikimedia commons)

Azt már most elismerhetjük, hogy a gép fene jól néz ki, ám hogy e-bicikliként milyen, az nagyban függ még olyan, egyelőre ismeretlen paraméterektől, mint az ár (ez azért még lehet fájó pont), a hatótávolság, valamint a végsebesség.

Akár 150 ezer forintos állami támogatást is lehet igényelni elektromos kerékpárokra Az első pályázási időszak november 23-án indul, a pályázók akár a bicikli árának a felét is megspórolhatják.

(Címlapkép/nyitókép: serial1.com)


Autót vennél mostanában? Nézz bele a PLAYER AUTÓTESZT ROVATÁBA!
Minden friss és izgalmas autót kipróbálunk, amit csak tudunk, legyen az dízel vagy elektromos, olcsó vagy luxus, kétszemélyes vagy kisbusz!
1 éves ROADSTER előfizetés + Renoir – A Festő és Modelljei kiállítás páros belépőjegy: 12 990 Ft
Válassz egyet a ROADSTER magazin szuper előfizetési ajánlatai közül!
A Toyota két új, elektromos koncepcióautót mutatott be
A Toyota két új, elektromos koncepcióautót mutatott be
A két új, kifejezetten európai piacra szánt elektromos autó két éven belül kereskedelmi forgalomba kerül a gyártó ígérete szerint.
Hidrogénbuszokkal utazhatunk decembertől néhány helyen az országban
Hidrogénbuszokkal utazhatunk decembertől néhány helyen az országban
Két darab, hidrogént fogyasztó, vízpárát eregető busz indult el próbaüzemben, hat magyar város közlekedésében próbálják ki őket.
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.