A Massachusettsi Műszaki Intézet (MIT) elektromos járművekkel foglalkozó csapata (Electric Vehicle Team) egy újabb projekt keretében hidrogénhajtású, üzemanyagcellás motorkerékpárt épített, hogy demonstrálják a hidrogénes üzemeltetés működőképességét ennél a járműtípusnál is. A modellt nyílt forrású platformnak tervezték, amely elsődlegesen kutatási célokat szolgál és aminek leírása alapján mások is össze tudják rakni hasonló járművüket vagy annak módosított verzióját. A projekt résztvevői a hidrogénhajtásban az akkumulátoros-elektromos meghajtás tiszta és életképes alternatíváját látják, amivel a hosszú töltési időt is meg lehetne spórolni az utazás során. Az üzemanyagcellás rendszer azonban egyelőre nagy és drága a mérnökök elmondása szerint, így az általuk készített prototípus nem fog kereskedelmi forgalomban megjelenni, kizárólag kísérletezésre használják, hogy a fejlesztéseknek köszönhetően a jövőben a hidrogén alapú meghajtás sokkal elterjedtebb megoldást képviselhessen a közlekedési szektorban.
Hasonló hidrogénes motorokkal máshol is foglalkoznak a szakemberek, a Honda, Suzuki, a Kawasaki és Yamaha együttműködésével megalakuló HySE koalíció például azt a célt tűzte ki maga elé, hogy kimondottan a kisebb járművekhez fejlesztenek hidrogénes rendszereket, beleértve a motorkerékpárokat, a drónokat vagy a miniautókat. A Kawasaki a program keretében már prezentálta a hidrogénhajtású motorkerékpárját, ami nagy, cserélhető hidrogéntartályokkal biztosítja az energiaellátást. A Ninja H2 HySE tesztelése már idén megkezdődik, de a cég a jármű részletesebb bemutatását csak a tesztek után tervezi. A hidrogénhajtású motorok tehát, ha lassan is, de alakulnak, viszont a használatukat egyelőre több dolog nehezíti: többek között a hidrogén töltőállomások infrastruktúrájának kezdetlegessége is.
(Fotó: MIT)
Taycan modellek
A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera Sport Turismo E-Hybridek
Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR