A japán autógyártó 2019 óta fejleszti rakétáit, amelyeket azzal a céllal építenek, hogy műholdakat juttassanak fel az űrbe. A cég szerint a rakétákkal hozzájárulhatnak az emberek mindennapjainak jobbá tételéhez, a műholdak ugyanis hasznos munkát tudnak végezni a környezet monitorozása, vagy a széles körű kommunikációs infrastruktúra létrehozása révén, az újrafelhasználható rakéták készítését pedig a “Honda fiatal mérnökeinek álmai inspirálták”, akik a cég által korábban kifejlesztett technológiákra alapozva tervezték meg a rakétákat a vállalat leírása szerint.
A gyártó külön R&D részleget alapított a fejlesztések számára, június 17-én pedig már repülés közben is tesztelték az első olyan prototípust, ami nagyobb távolságot tud megtenni repülés közben. Az űreszköz egyelőre nem jutott messzire, mindössze 271 méter magasságig emelkedett, de a cél még nem is a Kármán-vonal elérése, hanem az eszköz képességeinek próbája volt, a rakéta pedig sikeresen vette az első akadályokat, képes volt a vertikális emelkedés és leszállás kivitelezésére. A rakéta a Honda “űrvárosában”, Taiki Townban indult útnak 56,6 másodpercig tartó útjára, aminek végén a landolást 37 centiméteres pontossággal végezte el. A 6,3 méter hosszú, 900 kilogrammos prototípus utódai már távolabbra jutnak majd, a cég elképzelése szerint még ebben az évtizedben megvalósítják az első szuborbitális repülést is.
Ugyan a rakéták fejlesztésével kapcsolatban a Honda pontos szándékai még nem körvonalazódtak, azt még nem döntötték el például, hogy kereskedelmi forgalomba hozzák-e a technológiát, de 2021-es bejelentés szerint a rakéták mellett más, az autógyártástól igen messze álló tevékenységekbe is belekóstolnak, amelyek egy része szintén az űrhöz kapcsolódik: avatár robotokat is építenek, amelyek a Holdon állnak szolgálatba.
(Fotó: Honda)