A Honda hamarosan újrahasznosítható rakéták és Holdon tevékenykedő robotavatárok gyártásába kezd

2021 / 10 / 10 / Bobák Zsófia
A Honda hamarosan újrahasznosítható rakéták és Holdon tevékenykedő robotavatárok gyártásába kezd
Az autógyártó jövőbeli fejlesztései szó szerint elrugaszkodnak a Földtől: a következő cél az űr, de légitaxi szolgáltatás bevezetésére is készülnek a 2030-as években.

A Honda a kétezres évek elején Japán harmadik legnagyobb autógyártó cégének számított a Toyota és a Nissan mögött, azonban az Egyesült Királyságban az értékesítéseik meglehetősen rosszul álltak, ezért a vállalat új szlogennel rukkolt elő, melyet a Wieden+Kennedy London munkatársai gondoltak ki. Ebből alakult ki az ASIMO robotot is szerepeltető The Power of Dreams (Az álmok ereje) kampány, amely olyannyira sikeresnek bizonyult, hogy három év leforgása alatt 28%-kal növekedtek az eladások a szigetországban. A szlogen, amely a Honda alapítójának, Honda Szóicsirónak 1940-es évekbeli jelmondatára (Yume No Chikara, vagyis nagyjából: lásd az álmaidat) épített, végül a cég állandó jelszavává vált, a vállalat álmai pedig egyre nagyobbra nőnek: az autógyártás és a már korábban elindított robotikai fejlesztések mellett a közeljövőben már az űreszközök építése és az űrbeli jelenlét megalapozása is a cég profiljához tartozik majd a
legújabb elképzelések szerint.

A Honda számára a fejlesztések bővítése nem az eredeti autógyártói tevékenységétől való eltávolodást jelenti, elmondásuk szerint az új technológiák szorosan hozzátartoznak majd a már kiépített üzleti tevékenységeikhez. Az újrafelhasználható rakéták fejlesztésébe már 2019-ben belekezdtek, a cél az, hogy különböző cégek, intézetek kisebb műholdjait alacsony Föld körüli pályára juttassák az eszközzel, mivel, ahogy a Honda közleményében is írják, még mindig nagyon kevés az ilyen szolgáltatásokat kínáló cégek száma, annak ellenére, hogy a műholdak egyre nagyobb szerepet játszanak a modern infrastruktúrák működtetésében.

A kis méretű rakéta a környezetettudatosság és a költségek csökkentése érdekében újrafelhasználható részeket is tartalmaz majd, de egyelőre még nem derültek ki részletek arról, hogy pontosan milyen technológiákat is alkalmaznak az eszköz építéséhez.

A cég az űr távolabbi régióban is megvetné a lábát, egészen pontosan a Holdon tervezi szolgálatba állítani a legújabb avatár robotját, amely a földi irányítóközpont személyzetének helyettesítőjeként működne az égitest felszínén. A távoli irányítású robot minimalizálja a kockázatokat, aminek az űrhajósok ki vannak téve a Holdon, valamint lehetőséget ad rá, hogy az emberek élvezhessék a Hold által nyújtott élményeket, anélkül, hogy el kellene hagyniuk a Földet - írja a Honda.

Az avatár egészen újszerű külalakkal rendelkezik majd: a karjai végén fogók helyett a valódi emberi végtagot utánzó, ujjakkal ellátott kezekkel szerelik fel, hogy az irányító számára még finomabb mozdulatokra adjon lehetőséget. A gép tervezéséhez a már meglévő robotok fejlesztése során kifejlesztett technikákat használják fel.

A harmadik terület, amelyet a Honda meghódítani készül, a légitaxik világa, a cég azonban nem csak a népszerűbb elektromos, hanem hibrid járműveket is fejlesztene, hogy ezzel is alkalmazkodjon az ügyfelek igényeihez. Az akkumulátoros-elektromos eVTOL-ok limitált távolságokra juthatnak csak el, pedig igény lenne a hosszabb távolságokon átívelő szállításra is, ezért a cég nem csak egy városon belül használható, hanem városok közti szolgáltatást is nyújtó gázturbinás hibrid járműveket tervez létrehozni. Az eVTOL-ok köré pedig egy egész ökoszisztémát építenek ki, amely összeköti a Honda közlekedési eszközeinek és rendszereinek különböző egységeit egy összefüggő hálózattá.

Az elkövetkező egy-két évtized így nagy változásokat hoz a cég háza táján: a városi légi közlekedés (Urban Air Mobility) szolgáltatás bevezetésének idejét a 2030-as évek elejére, a Holdon tevékenykedő avatár földi tesztelését 2024-re, az űrbeli munkába állásának kezdési időpontját szintén a 2030-as évekre tervezik, valamint a cég 2040-ig teljesen átáll az elektromos járművek értékesítésére is, ettől kezdve nem árulnak többet belső égésű motorral felszerelt járműveket.

(Fotó: Honda)

További cikkek a témában:

A Honda megkapta az engedélyt, hogy elsőként a világon forgalomba hozzon egy hármas szintű önvezető autót A jövőre piacra kerülő Honda Legend a dugóban már önmagát fogja vezetni, a sofőrnek pedig oda sem kell néznie.
A Honda cipőre helyezhető okoskütyüje segíti a gyengénlátók tájékozódását Az Ashirase nevű navigációs rendszer segít, hogy felhasználója biztonságosabban és stresszmentesebben közlekedjen, és nagyobb figyelmet szentelhessen a környezetében lévő hangoknak.
Áramszünet? Nem baj, majd jön a Toyota és a Honda busza, és hoz magával villanyt! A két autóipari cég közösen fejlesztett ki egy igazán XXI. századi, CO2-emisszió-mentes mobil vészgenerátort.


Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
A közismert, és jelenleg szünetelő NGAD mellett a haditengerészet is fejleszt egy hatodik generációs vadászt – de mit lehet tudni erről a rejtélyes repülőről?
Hatótáv-csúcsot döntött az új elektromos Mercedes
Hatótáv-csúcsot döntött az új elektromos Mercedes
Az előző csúcstartó a huszonnégy órás teszten a Porsche Taycan volt.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.