A Valve-et a legtöbben a Half-Life, a Counter-Strike vagy a Dota 2 játékok megalkotóiként ismerik, de a céget legalább annyira foglalkoztatja az, hogy hogyan játszunk, mint az, hogy mivel. Közel húsz éve ők indították el az egyik legismertebb független játékdisztribúciós platformot, a Steamet, amelyen keresztül egy ideje már VR-sisakban játszható programokat is kipróbálhatunk. A Valve alapítója, Gabe Newell most egy tévéinterjúban arról beszélt, hogy szerinte milyen hatással lesz a játékokra és az életünkre, amikor az agyunk és a számítógépünk már közvetlen kapcsolatban lesznek.
A legalapvetőbb, mégis sci-fi-be illő pillanat az lehet, amikor a játék észreveszi, hogy lankad a figyelmünk, ezért elkezdi feltekerni a nehézségi fokozatot. Newell azonban azt mondja, nem csak az lesz az érdekes, amit kiolvasnak az agyból a gépek, hanem az is, amit beleírnak. "A valóság laposnak, színtelennek, homályosnak fog tűnni ezekhez az élményekhez képest" - mondja, ám ennek a képességnek lesznek veszélyei is. "Emlékeztek Bobra? Megvan, amikor egy orosz vírus feltörte? Szívás - vajon még mindig meztelenül rohangászik az erdőben?" - viccelődött Newell, majd hozzátette: ugyanúgy szükség lesz biztonsági szoftverekre, mint a mostani számítógépeknél. Különösen ha figyelembe vesszük, hogy a játékok az agyunkon keresztül fájdalmat is okozhatnak majd.
A Valve-nél egyelőre azon dolgoznak, hogy elkészüljön egy olyan nyílt forráskódú szoftveres keretrendszer, amely segítségével a fejlesztők elkezdhetnek ismerkedni a területtel. A szoftverguru, akit a Forbes a száz leggazdagabb amerikai közt tartott számon, azt mondja, annyira gyorsan fejlődik a terület, hogy kár lenne bármilyen termékfejlesztésbe belekezdeniük, mert mire végeznének vele, már sokkal izgalmasabb dolgokra lennének képesek, mint az épp elkészült termék. A sajtóban a legtöbbször szereplő agy-számítógép interfész, Elon Musk Neuralinkje is épp, hogy túl van az első nyilvános demón, szóval egyelőre még messze van, hogy valóra váljon Gabe Newell víziója, és este, lefekvés előtt csak elindítsa az alvás appot, miután beállította, hogy mennyit és milyen mélyen szeretne aludni. A lámpát viszont már le tudja kapcsolni a gondolataival, ha nagyon akarja: ahogy mi is írtunk róla, a Nextmind fejpántnak már kapható a fejlesztői verziója, ami a látókéreghez kívülről csatlakozva lehetővé teszi, hogy a tekintetünkkel irányítsunk dolgokat.
(Borítókép: Schedivy Pictures Inc/Getty Images)
 
         Taycan modellek
                    A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Taycan modellek
                    A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Cayenne E-Hybridek
                    A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Cayenne E-Hybridek
                    A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Cayenne Coupé E-Hybridek
                    A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Cayenne Coupé E-Hybridek
                    A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Panamera E-Hybridek
                    A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Panamera E-Hybridek
                    A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR