A jelenlegi Raptor SN27 hajtóműre még két teszt vár: az úgynevezett wet dress rehearsal (WDR) és a static fire tesztek. A static fire egy átfogóbb teszt a WDR-nél, de abban megegyezik a kettő, hogy a már többé-kevésbé, de főbb komponenseit tekintve teljesen összeszerelt rakéta és a hozzátartozó kilövőállás start előtti tesztjeit jelentik.
A nagyobb, átfogóbb static fire teszt egyébként már kétszer is csúszott: először július 8-ról került át július 10-re, majd jelen állás szerint nem kerülhet sor rá hamarabb július 13-nél, azaz hétfőnél. Ugyanakkor ahogy a Teslarati írja, területfoglalási engedélyek alapján úgy tűnik, hogy a teljes Starship tesztrepülésre csak pár napot kell várni egy sikeres static fire teszt után.
Egész pontosan a static fire-höz képest három nappal később, tehát július 16-án kerülhet sor az első repülésre.
Amennyiben ez így lesz (de az eddigi csúszások alapján erre azért ne vegyen mérget senki), akkor az ötödik Starship prototípus lehet az első, amely ténylegesen is levegőbe emelkedik, méghozzá kevesebb, mint egy hét múlva.
A Teslarati szerint a bizonytalanságot a Starship tesztrepülése kapcsán a landoláshoz használt lábak okozzák. (Ezekről már írtunk mi is.) Ez ugyanis teljesen eltér a Falcon 9 már kipróbált négylábas megoldásától. A lábak ugyanis repülés közben behúzódnak a hajtóműrészbe, majd innen nyílnak elő földet éréskor. A kikerült képek alapján elképzelhető, hogy a lábakat úgy tervezték, hogy komolyabb lökéseket is elnyeljenek, tehát hogy a Falconénál némileg rázósabb landolásokat is kibírjanak.
A lábakat a SpaceX nyilván agyontesztelte mostanra, de hogy mi történik majd egy tényleges repüléskor, az majd csak az első tesztrepüléskor derül ki.
Elon Musk „űrvállalatára” mindenesetre sűrű napok várnak:
(Kép: Flickr/Steve Jurvetson)