Becsléseik szerint ugyanis a "ride sharing", azaz a telekocsikázás globális forgalma tavaly elérte a 61,3 milliárd dollárt, ami a jövőben várhatóan még tovább növekszik. Mindeközben az elszámoltathatósági és a környezetvédelmi aggályok is egyre nagyobbak. A Layer megoldása egyrészt piaci átláthatóságot teremtene, másrészt növelné a közösségi utazás élményét, ráadásul bónuszként megajándékoznák a fenntartható közlekedési formát választókat.
A különleges elrendezésű, nyolc személyes járműveket a városon belüli rövidebb és a környező településekről ingázók közepesen hosszú utazásaihoz tervezték, megspékelve különböző kényelmi faktorokkal a még élvezetesebb út reményében. Terveik alapján az utasok mobilapplikáción keresztül találhatnak rá a hozzájuk legközelebb eső járműre, amelynek kezelőfelületén azonnal láthatják, hogy milyen ülések, tárolóhelyek elérhetőek jelenleg az autóban, amit akár előre le is foglalhatnak.
A járgány moduláris üléspárjait úgy alakították, hogy egyik a menetiránynak megfelelően, a másik azzal szemben helyezkedjen el. Az üléspárok közé kinyitható oldalpanelek kerültek, melyek annak megfelelően kezelhetők, hogy éppen ki mennyire érzi magát beszédes kedvében. Míg a privát térre is lehetőséget adó belső enteriőr ökobőr ülésekkel, kárpitokkal és kispárnákkal lesz igazán komfortos. Az ülések háttámlájába kis asztalokat terveztek a laptopok számára, külön állvánnyal a táblagép kitámasztására, oldalára pedig a kütyük töltésére szolgáló portokat.
A külső burkolat afféle intelligens üvegbuborék, ahol minden utas mellett energiatakarékos OLED-kijelzők mutatják a személyre szóló információkat, például a térképet, a beszállás és a tervezett célpont közötti várható időtartamot, a viteldíjat és az utazásért járó pontokat. Itt jön a meglepetés, az elképzelés lényege ugyanis egy olyan közösségi hálózat létrehozása az appon keresztül, ami nemcsak felhívja a figyelmet a fenntartható közlekedés fontosságára, de meg is jutalmazza mindazokat, akik ezt választják, méghozzá virtuális pontokkal, amiket a közösségi utazás szolgáltatóval partnerkapcsolatban álló cégek termékeire és szolgáltatásaira lehet beváltani, vagy amennyiben valaki jobban szeretné, pénzre válthatja és jótékonysági szervezeteknek adományozhatja.
"Mostanra az egész világ környezetvédelmi válsághelyzetbe került, így egyre sürgetőbb a közösségi utazás kapcsán is meghoznunk a szükséges döntéseket és intézkedéseket, hogy tovább növeljük a felhasználói tudatosságot. Utasaink kényelmük feladása nélkül csökkenthetik 'öko-bűntudatukat', mindemellett részesei lehetnek egy, a fenntartható jövőért harcoló közösségnek" – mondja Benjamin Hubert, a LAYER alapítója a cég közleményében.
(Fotó: Urdesignmag, Layerdesign)