A jövő telekocsijában meglepetés ajándékot kapunk, ha a közösségi közlekedést választjuk

2020 / 02 / 02 / Perei Dóra
A jövő telekocsijában meglepetés ajándékot kapunk, ha a közösségi közlekedést választjuk
A Layer nevű londoni tervezőcég kreatív módját választotta a fejlődésnek, egyúttal igyekszik gyorsan reagálni a jövő kihívásaira. Hogy mivel? Természetesen a technológia bevonásával, ahogy azt legújabb projektje, a Joyn kapcsán is tette. A Joyn lényegében a telekocsizás fenntartható verziója, melynek keretében egy új járműtípust is megálmodtak.

Becsléseik szerint ugyanis a "ride sharing", azaz a telekocsikázás globális forgalma tavaly elérte a 61,3 milliárd dollárt, ami a jövőben várhatóan még tovább növekszik. Mindeközben az elszámoltathatósági és a környezetvédelmi aggályok is egyre nagyobbak. A Layer megoldása egyrészt piaci átláthatóságot teremtene, másrészt növelné a közösségi utazás élményét, ráadásul bónuszként megajándékoznák a fenntartható közlekedési formát választókat.

A különleges elrendezésű, nyolc személyes járműveket a városon belüli rövidebb és a környező településekről ingázók közepesen hosszú utazásaihoz tervezték, megspékelve különböző kényelmi faktorokkal a még élvezetesebb út reményében. Terveik alapján az utasok mobilapplikáción keresztül találhatnak rá a hozzájuk legközelebb eső járműre, amelynek kezelőfelületén azonnal láthatják, hogy milyen ülések, tárolóhelyek elérhetőek jelenleg az autóban, amit akár előre le is foglalhatnak.

A járgány moduláris üléspárjait úgy alakították, hogy egyik a menetiránynak megfelelően, a másik azzal szemben helyezkedjen el. Az üléspárok közé kinyitható oldalpanelek kerültek, melyek annak megfelelően kezelhetők, hogy éppen ki mennyire érzi magát beszédes kedvében. Míg a privát térre is lehetőséget adó belső enteriőr ökobőr ülésekkel, kárpitokkal és kispárnákkal lesz igazán komfortos. Az ülések háttámlájába kis asztalokat terveztek a laptopok számára, külön állvánnyal a táblagép kitámasztására, oldalára pedig a kütyük töltésére szolgáló portokat.

A külső burkolat afféle intelligens üvegbuborék, ahol minden utas mellett energiatakarékos OLED-kijelzők mutatják a személyre szóló információkat, például a térképet, a beszállás és a tervezett célpont közötti várható időtartamot, a viteldíjat és az utazásért járó pontokat. Itt jön a meglepetés, az elképzelés lényege ugyanis egy olyan közösségi hálózat létrehozása az appon keresztül, ami nemcsak felhívja a figyelmet a fenntartható közlekedés fontosságára, de meg is jutalmazza mindazokat, akik ezt választják, méghozzá virtuális pontokkal, amiket a közösségi utazás szolgáltatóval partnerkapcsolatban álló cégek termékeire és szolgáltatásaira lehet beváltani, vagy amennyiben valaki jobban szeretné, pénzre válthatja és jótékonysági szervezeteknek adományozhatja.

"Mostanra az egész világ környezetvédelmi válsághelyzetbe került, így egyre sürgetőbb a közösségi utazás kapcsán is meghoznunk a szükséges döntéseket és intézkedéseket, hogy tovább növeljük a felhasználói tudatosságot. Utasaink kényelmük feladása nélkül csökkenthetik 'öko-bűntudatukat', mindemellett részesei lehetnek egy, a fenntartható jövőért harcoló közösségnek" – mondja Benjamin Hubert, a LAYER alapítója a cég közleményében.

(Fotó: Urdesignmag, Layerdesign)


Hello Szülő! Ha a gyereked nem tud valamit, akkor téged fog kérdezni. De ha te szülőként nem tudsz valamit, akkor kihez fordulsz?
A digitális kor szülői kihívásairól is találhattok szakértői tippeket, tanácsokat, interjúkat, podcastokat a Telekom családokat segítő platformján, a https://helloszulo.hu/ oldalon.
Hogyan válasszunk külföldi egyetemet? És mennyibe fog ez kerülni a családnak?
Hogyan válasszunk külföldi egyetemet? És mennyibe fog ez kerülni a családnak?
Repül már a vén diák. Hová? Hová?
Hogyan vélekednek a magyarok a net veszélyeiről – és kik a leginkább fenyegetettek?
Hogyan vélekednek a magyarok a net veszélyeiről – és kik a leginkább fenyegetettek?
Hogy áll a magyar lakosság generációkra bontva a kiberbiztonsághoz? – Erről szól az ESET rendkívül átfogó felmérése, amelyből olyan meglepő eredmények is kiderülnek, hogy kik a romantikus csalások legfőbb célpontjai, miközben az adott csoport nem is nagyon ismeri ezt a fenyegetést.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.