A korábban Afganisztánban szolgáló helikoptertípus kereskedelmi forgalomban is megjelenik, méghozzá teljesen önvezető üzemmódban 2022 / 07 / 16 / Bobák Zsófia

A Kaman vállalat K-Max helikoptere két, egymás mellett elhelyezett és ellentétes irányban forgó rotorjával és 2722 kilogrammos teherbírásával különlegesen hatékony szállítójárműnek bizonyult már korábban is: először az 1990-es években alkalmazták faipari szállítási munkákra, majd az Egyesült Államok hadserege 2011-től Afganisztánban vetette be a csapatok ellátásának biztosítására. Önvezető üzemmódra a Lockheed Martin adaptálta a gépeket - a szállítmányozás során minél kevesebb személyzetet igénylő üzemmód különösen hasznos segítséget jelentett a háborús színtéren abban az évben, mikor augusztus 6-án a tálibok egy CH-47 Chinook helikopter kilövésével egyszerre 30 amerikai katona és 8 afganisztáni férfi életét oltották ki. A legénység nélküli missziók már korábban elkezdődtek a segítségével, de az áttörést, ami a K-Maxokat szélesebb körben ismertté és alkalmazhatóvá teheti, a tavalyi év hozta el, ekkor jelentette be a gyártócég, hogy megkezdi a tesztelését a K-Max Titannak, ami a Near Earth Autonomy rendszerével kiegészülve teljes mértékében önálló működéssel már kereskedelmi célokra is használható lesz. Az önvezető technológiai rendszereket fejlesztő Near Earth Autonomy legújabb videójában látható, hogyan birkózik meg, a szenzorokból beérkező adatok elemzésének segítségével, a szállítás feladatával a gép és hogyan "dönt" a megfelelő leszállóhellyel, repülési magassággal és a küldetés más aspektusaival kapcsolatban, hogy a legideálisabb módon jutassa el a célhelyszínre a szállítmányát.
Hiánypótló funkcióval bővült a világszerte használt magyar szoftver
Hiánypótló funkcióval bővült a világszerte használt magyar szoftver
A memoQ az egyik legnépszerűbb fordítástámogató szoftver a szakmabeliek körében, a 10.1-es verzió óta pedig a szoftver webes változata már a képernyő-felolvasó programokkal is kompatibilis, így biztosítva, hogy a vakok és gyengénlátók is önállóan, külső segítség nélkül tudják használni a szolgáltatást.
Lézerhajtóművet terveztek szuperszonikus tengeralattjáróhoz
Lézerhajtóművet terveztek szuperszonikus tengeralattjáróhoz
A következő generációs tengeralattjárók szuper gyorsak és irtó csendesek lehetnek a szuperkavitáció jelensége miatt.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.