A következő albinkat az Airbnb-n keressük majd?

2020 / 04 / 11 / Pőcze Balázs
A következő albinkat az Airbnb-n keressük majd?
Albérletek, csernobili kutyák és portugál drag queenek. Tőzsdei debütálás helyett a termékük újragondolása foglalja most le a vállalatot.

Arról a Rakéta is beszámolt korábban, hogy az Airbnb egyszerű és az utazók szemszögéből nagyvonalú módon lépett, amikor látszott, hogy utak százezreit lehetetlenítette el a járvány: a március 14-éig lefoglalt, a mostani szabályok szerint május végéig tervezett foglalásokat maradéktalanul visszatéríti a cég. (Sajnos nekünk is ki kellett próbálnunk, hogy tényleg ilyen egyszerű-e az egész, és igen. Egyetlen gomb, és néhány napon belül meg is érkezik a korábban kifizetett összeg.)

Később kampányt indítottak, hogy százezer lakást találjanak világszerte a családjaiktól külön lakó egészségügyi dolgozóknak, hogy ezzel egyszerre juttassák bevételhez, de legalábbis karma pontokhoz a szállásadóikat, és állítsák be magukat felelős, szimpatikus vállalatként, amire, ha újraindul a turizmus, nagy szükségük lesz.

De úgy tűnik, a járvány hosszú távon hatással lesz az egész szolgáltatásra, termékre.

Korábban az Airbnb-t egyértelműen a néhány napos városi kiruccanások olcsó hotel-alternatívájaként tartották számon, de ez most megváltozhat. A TechCrunch cikke szerint azután, hogy bevontak egymilliárd dollár tőkét, új területek irányába is nyitnak. A három kulcsfogalom, ami köré építik a gondolkodásukat: szállásadók, hosszabb távú bérletek és élmények. Az első pont érthető, hiszen az Airbnb egy üres platform ingatlanok nélkül. Már jó ideje nem arról szól a szolgáltatás, mint az első éveikben, nem a használaton kívüli kisszobát adják ki vidám egyetemisták, hanem több lakást üzemeltető ingatlanos cégek működtetik a bérletek tekintélyes részét. Őket muszáj lesz boldogan tartani, miután a járvány fél évnyi bevételtől biztosan megfosztotta őket. Budapest belvárosában már most könnyű korábban ilyen célra használt eladó lakásokat találni, messze a pár hónappal ezelőtti árak alatt. Ha elfogynak az ingatlanok, gyakorlatilag megszűnik az Airbnb.

A másik két irány meglepőbb

Az Airbnb főoldalán már most látszik, hogy a néhány napos foglalások helyett, esetleg mellett, mostantól az egy hónapnál hosszabb bérletek piactereként is szeretnének működni - a cég állítása szerint volt már 700 napos foglalásuk is, de persze a tipikusabbak valószínűleg az egy hónap és fél év közé esőek lesznek. Ezzel, ahogyan arra a cikk is emlékeztet, most a szállodák után más ellenségeket szereznek maguknak: országonként különböző, de a legtöbb helyen leosztott és erősen szabályozott a lakásbérleti piac. Arról nem is beszélve, hogy a főbérlő-albérlő viszonyban egy idő után egy ilyen platform hozzáadott értéke erősen csökken. A bizalom ott van, a személyes kapcsolat ott van, nem tudni, kinek lesz jó leadni a bevétele akár csak néhány százalékát azért, hogy cserébe félévente pont itt találjon magának új bérlőt.

Az, hogy az "élményekkel" mi a céljuk, még ennél is nagyobb rejtély. Miközben a hosszabb távú bérletekkel eggyel távolabb lépnek a turizmustól, ezzel beleugranak a közepébe: a nyitóoldalunkon most portugál drag queenek műsorát és a csernobili kutyákat bemutató túrát promótálnak, persze mindkettőt virtuálisan. Ha levonul a járvány, meglátjuk, hogy mennyi idő alatt találják meg újra az útjukat. És hogy mi lesz az pontosan.

(Fotó: Pixabay, Airbnb)


Ismerd meg a ROADSTER magazint!
AUTÓK - DESIGN - GASZTRO - KULT - UTAZÁS - TECH // Ha szereted a minőséget az életed minden területén, páratlan élmény lesz!
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.