Az amerikai autóipar egyfajta reneszánszot él ma, az elektromos mobilitási korszak hajnalán, de a legérdekesebb modelleket nem a nagy múltú márkák, hanem startupok vagy frissen alapított cégek fejlesztik. Miközben még csak próbáljuk megszokni a tényt, hogy az alig több mint másfél évtizede alapított jött Tesla a világ legértékesebb autómárkája, már jönnek is az újabb trónkövetelők a semmiből.
Mint például a kaliforniai alapítású Lucid, amely már a próbagyártásnál jár arizonai üzemében. A Lucid első modellje, az Air névet viselő akkumulátoros elektromos luxus-szedán viszont már szériaérett állapotban várja a sorozatgyártást, a kocsiról sorra jönnek ki a hivatalos vagy félhivatalos műszaki adatok. Néhány hete például kiderült, hogy 0,21-es alaktényezőjével a Lucid Air lesz a világ legáramvonalasabb szériaautója. (A Tesla Model S alaktényezője 0,23, ami egyébként szintén kiemelkedően jónak számít az autóiparban.) Most pedig az is kiderült, hogy az egy feltöltéssel megtehető távolságban is rekorder lesz az autó.
Az eddigi csúcstartó a Tesla Model S "Long Range Plus" nevű változata volt, mely egy töltéssel az EPA mérési szabvány szerint bevizsgálva 100 kWh kapacitású akkumulátorával 647 kilométert tudott megtenni. A Lucid Air ezt jelentősen túlszárnyalva 832 kilométert tett meg újratöltés nélkül azonos mérési módszerek szerint tesztelve. A rekordnak számító hatótáv elérése a páratlanul jó légellenállás mellett a 900 voltos, az elterjedt villanyautós rendszereknél magasabb feszültségű, kisebb veszteségekkel üzemelő elektromos rendszernek, na és persze a hatalmas, 110 kWh kapacitású akkumulátornak köszönhető.
A Lucid Air csúcsváltozatát egyébkét két villanymotorja 987 lóerős összteljesítménnyel kevesebb mint 2,5 másodperc alatt gyorsítja álló helyzetből 100 km/h sebességre.