A 2011-ben megjelent Ready Player One regény világa nem kifejezetten vonzó hely, sőt, olyannyira kaotikus és reménytelen állapotok uralkodnak benne, hogy a lakók inkább egy alternatív valóságba, az Oasisba menekülnek előle. Az Oasis metaverzumában az avatár képében megjelenő szereplők egy színes és izgalmas világba léphetnek, egy olyan utópiába, ami szabadulást ígér a mindennapok kötöttségei elől.
A regénybeli 2044-es év disztópiái még nem valósultak meg, de az Oasishoz hasonló virtuális hely valódi verziója (vagy legalábbis egy annak képére megtervezett világ) hamarosan mégis létrejöhet a könyv írójának, Ernest Cline-nak, a regényből készült 2018-as film producerének, Dan Farah-nak és a Futureverse cégnek az együttműködése révén. A Readyverse-re keresztelt platform egy multifunkciós, de elsősorban szórakozásra, közösségi események rendezésére és játékra alkalmas digitális tér lesz, ahol a Ready Player filmet készítő Warner Bros. karakterei is megjelennek. Az Oasis sokszereplős, mindenre kiterjedő, immerzív világát a valóságban megteremteni nehéz feladat, de a projekt résztvevőinek határozott célja, hogy a lehető legközelebb hozzák az emberekhez a képzeletbeli metaverzum hangulatát és lehetőségeit. A Readyverse a tervek szerint más platformokkal átjárható módon, biztonságosan és nyitottan működik majd, egy decentralizált és a közösség által birtokolt infrastruktúrával.
A Ready Player One Oasisának használatához a történet szerint VR-eszközökre van szüksége a felhasználóknak és a Readyverse esetében sem lesz ez másként, mivel a metaverzum lényege az immerzív, átfogó összeköttetést kínáló élmény, ami az internet egyfajta háromdimenziós verziójának felel meg. A Cline és Farah által alapított Readyverse Studios a web3, VR-, és AR-technológiák felhasználásával építi meg a dinamikus és interaktív helyszínt, ami a rajongók számára lehetőséget ad a kedvenc történeteik és karaktereik felfedezésére a stúdió bemutatása alapján. A Readyverse Studios nem csak a Warnerrel, hanem más hollywoodi stúdiókkal és cégekkel is együtt dolgozik majd a platform bővítésén, aminek jövőjével kapcsolatban Cline igen optimistán nyilatkozott.
"A jövő gyorsabban megérkezett, mint ahogy elképzeltem."
- mondta el a Ready Player One szerzője - "A Readyverse Studios segítségével lehetőségünk nyílik a Futureverse által évek óta épített forradalmi technológia használatával arra, hogy a metaverzum lehető legjobb verzióját életre keltsük."
Hogy pontosan mikor nyitja meg kapuit az új virtuális világ és mennyire hasonlít majd a regénybeli, illetve filmbeli elődjére, azt még nem lehet tudni, de az biztos, hogy a metaverzumként definiált digitális terek egyre szaporodnak és egyes országokban, például Dél-Koreában a szórakoztatás mellett már más célokra, hivatalos ügyintézésre és oktatásra is használják ezt a fajta platformot, ahol Szöul lakosai avatár formájában intézhetik az adminisztratív ügyeiket, adótanácsadást kaphatnak és tisztségviselők digitális kivetüléseivel beszélhetik meg a panaszaikat vagy foglalhatnak időpontokat az ügyfélszolgálatokra.
(Fotó: Andriy Onufriyenko/Ready Player One)