Kísérletként a Microsoft Japán leányvállalata tavaly augusztusban minden pénteken bezárta irodáit, és megállapította, hogy alkalmazottai 40% -kal termelékenyebbek, mint az előző augusztusban voltak.
A 3 napos hétvégén biztosított extra pihenés és kikapcsolódás nyilvánvalóan kreatívabbá, és termelékenyebbé tette a dolgozókat a vállalat számára. A kísérlet célja a „kiégés” enyhítése és a „munka-magánélet egyensúlyának” javítása volt. A többletnap nemcsak az alkalmazottakat tette eredményesebbé, hanem közel 25 százalékot megtakarított a társaság havi elektromosság- számláján.
A Microsoft nem az első olyan vállalat, amely kipróbálta a 4 napos munkaidőt. A Perpetual Guardian nevű új-zélandi vagyonkezelő társaság 2018-ban került a lapok címoldalára, amikor egy kísérlet során négy napos munkáért fizettek az embereknek rendszeres fizetést, és ennek eredményeképp 20 százalékos termelékenységnövekedést jelentettek be. Tavaly októberben a társaság állandósította a gyakorlatot.
A munkahelyi elemző és szerző, Dan Schawbel az ütemterv rugalmasságát és a rövidebb munkahét két első helyen álló stratégiákként kezeli az úgynevezett „folyamatos kiégési válság” megoldására, az Egyesült Államokban.
"A fiatalabb emberek valójában még az egészségügyi ellátás fedezése helyett is a rugalmas munkaidőt választják" - mondta Dan Schawbel az NPR-nek. Európa ad otthont a világ legerősebb munka- és magánélet egyensúlyáról szóló törvényeknek. Például, a rövidebb munkaidő mellett, Franciaország védi a munkavállalók azon jogát, hogy leváljanak a munkájukról, korlátozva a munkaidő utáni e-maileket és más hivatalos kommunikációt.
(Forrás: ReturnToNow Képek: Pikrepo)
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Taycan modellek
A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera Sport Turismo E-Hybridek
Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR