A Telegraphnak Andrew Forrest (Fortescue) mindezt így foglalta össze:
„Nincsenek emberek – minden robotikus.”
Többen látták a „sötét gyárakat” is, ahol világításra sincs szükség, mert robotok dolgoznak bennük – ők viszont éjjel-nappal, szünet nélkül. Az ország előnye különösen az elektromos autók területén válik lassan behozhatatlanná. Jim Farley, a Ford vezérigazgatója így figyelmeztet:
„Globális versenyben vagyunk Kínával, és ha ezt elveszítjük, a Fordnak nincs jövője.”
Greg Jackson, az Octopus Energy vezetője szerint a versenyképesség hajtómotorja már nem az olcsó bér és a támogatás, hanem a rengeteg képzett mérnök és az eszeveszett innováció. Az International Federation of Robotics friss adatai alapján Kína nagyságrendekkel több ipari robotot telepített, mint Németország, az Egyesült Államok vagy az Egyesült Királyság. Rian Whitton (Bismarck Analysis) úgy látja, a gyors automatizálás a népességfogyásra adott tudatos válasz – és egyben eszméletlen versenyelőny.
Közben országos, tízéves mesterséges intelligencia-terv fut, az űrprogramjuk előretör, a kínai elektromos autók pedig látványos ütemben jelennek meg Európában, miközben az USA tiltásokkal védi a piacát. A lényeg egyszerű: a robotika és az MI most a termelékenység motorja. Aki feljebb kapcsol, nagyot nyer; aki tétovázik, lemarad.
(Forrás: Fututrism, kép: Pixabay)