Jim Ryan a PlayStation 5 közelgő premiere kapcsán adott interjút a Washington Postnak. A vezéigazgató hangsúlyozta, hogy az új masina folytatja az eddigi iparági trendeket, és a mind immerzívebb játékélmény megteremtése a célja. Ennek hardveres útjai a 3D Audio hangzás, illetve az új kontroller, amely úgynevezett haptic feedback technológiát használ. Ez utóbbi azt jelenti, hogy az irányító különböző visszacsatolásokat ad, nem csak szimplán továbbítja a játékos utasításait. Nagyjából úgy kell elképzelni, mint a rezgés funkció átültetését és továbbgondolását a 2020-as években. Eddig a kontroller egyedül a rezgéssel tudott „kommunikálni”: tehát berezgett, ha találatot kaptunk, vagy ha egy versenyben nekünk ütközött egy másik autó. Most viszont eltérő erősség kell majd a gombok lenyomásához attól függően mennyire ellenálló közegben haladunk, vagy érezzük, ha a kardcsapásunk erejét egy másik kard felfogja. Magyarán az új kontroller sokkal inkább bevonja a tapintást, az érintést is a játékélménybe.
A játékos bevonásának másik módja, hogy továbbra is narratív fókuszú, alaposan felépített világokat kínálnak majd exkluzív címekként. A PS5 mellé érkező (de PS4-en is elérhető) Marvel's Spider-Man: Miles Morales azon az úton halad tovább, mint például a Sony idei sikerjátéka, a The Last of US Part II vagy a 2018-as God of War. Ezek tisztességes, mély játékos elemeket tartalmaznak, de amellett egy nagyszabású történet vizuális szempontból is rendkívül látványos elmesélésre is törekednek.
Érdekes, de a bevonódás legkézenfekvőbb módja, a VR technológia a vezérigazgató szerint nem áll a fókuszban, így következő generációs PSVR kifejlesztése sincs jelenleg a terítéken. A Sony kínált egyedül VR sisakot otthoni konzol mellé, és bár a PSVR nem feltétlen kirobbanó siker, de nem is csúfos kudarc. A 2016-ban piacra dobott készülékből idén januárig 5 millió példány talált gazdára. Ezeket, a PS4 mellé kifejlesztett eszközöket egy külön adapterrel lehet majd az érkező PS5 masinákra rákapcsolni.
A technológia jövőjét illetően Jim Ryan inkább hosszabb távon számít sikeres elterjedésre. Mint fogalmazott, jelenleg több mint néhány perc választ el minket a VR jövőjétől – utalt arra, hogy ennek elérkezte nem holnapra várható. Szerinte a VR idővel értelmes komponense lesz az interaktív szórakoztatásnak, de ez nem idén lesz, és nem is jövőre. Előbb-utóbb azonban elérkezik ez a pillanat is, és a Sony elégedett mindazzal a tapasztalattal, amit a PSVR segítségével felhalmozott.
A vezérigazgató röviden kitért a konkurenciára is, szerinte logikus lépés volt a Microsoft részéről a Bethesda, pontosabban az azt birtokló ZeniMax Media felvásárlása. Jim Ryan elsimerte azt is, hogy a járványhelyzet nem könnyítette meg sem a PS5 marketingjét, sem a gyártási folyamatokat. Magyarországon például több helyen foglalót kellett letenni, ha szerettük volna előrendelni a konzolt. Jim Ryan szerint az ünnepi időszakban így is több példány lesz a konzolból kapható, mint amennyi PS4 2013-ban a polcokra került.
(Kép: Pixabay)