A közvetítéscsatornák leginkább egy nagy csoportos chat-hez hasonlíthatóak, ahova a tartalomgyártó meg tudja hívni oldala követőit, hogy aztán hangjegyzeteket, szavazásokat, szöveges bejegyzéseket, videókat és fényképeket osszon meg velük. Azok, akik például egy híresség rajongói oldalát vagy egy vállalat hivatalos profilját kezelik, közvetlenül az oldalról indíthatnak majd ilyen csatornát, akik pedig egy ilyen közvetítéscsatornához szeretnének csatlakozni, ezt közvetlenül megtehetik bármelyik adott oldalon.
Az Instagramon idén februárban bevezetett, rendkívül népszerűvé váló funkció
a Meta szerint az alkotóknak lehetőséget ad arra, hogy „elmélyítsék” kapcsolatukat a követőikkel, exkluzív ízelítőket, színfalak mögötti pillanatokat osszanak meg velük
a közelgő, hivatalos oldalon közzétett tartalmakkal kapcsolatban, közvetlen visszajelzést kérjenek tőlük szavazások formájában, vagy akár hangjegyzetekben szóljanak hozzájuk. A tartalomgyártók meghívhatnak más alkotókat is a csatornájukra, ahogy azt Mark Zuckerberg tette idén nyáron, amikor Adam Mosserivel, az Instagram vezetőjével együtt beszélt saját közvetítéscsatornáján az új funkcióval elérhető új lehetőségekről.
Az eddigi vélemények alapján a funkciót használó emberek úgy érzik, a közvetítéscsatornák chat-szerű felületükkel „intimebbé” teszik kapcsolatukat az alkotókkal, ugyanakkor a tapasztalat azt mutatja, érdemes figyelni arra, hány csatornához csatlakozunk, főként a csoportokból érkező értesítések mennyisége miatt.
Érdekes, hogy bár rengeteg más, Facebookon és Instagramon is elérhető funkció egy helyen kezelhető, mint például a közvetlen üzenetküldés is, a közvetítéscsatornák a jelek szerint külön működnek majd, legalábbis egyelőre. Az új funkció jelenleg csak korlátozott számú oldal kezelője számára használható a kiválasztott régiókban, és Magyarország egyelőre nincs ezek között, a Meta közleménye szerint azonban az elkövetkező hetekben mindenki számára elérhetővé válnak a közvetítéscsatornák. Az adott oldal kezelője ezután majd közvetlenül a saját felületéről tudja létrehozni a saját közvetítéscsatornáját, és amint az létrejön, illetve az első üzenetet elküldi a csatornán keresztül, az oldal követői kapnak egy értesítést, hogy csatlakozzanak ahhoz. Üzeneteket csak a csatorna létrehozója küldhet, a tagok pedig reagálhatnak az üzenetekre és egyéb közzétett tartalmakra, illetve bármikor elhagyhatják vagy elnémíthatják az adott közvetítéscsatornát.
(Borítókép: Getty Images/NurPhoto)