"Ha találtál valami menőt, amire biztosan reagálnak a többiek, posztoltad, aztán szünetben odajöttek hozzád, hogy "láttam, amit kitettél, vicces volt". Akiket előléptettek, azok sok ilyen dolgot osztottak meg, hírhedtek voltak arról, hogy jó a humoruk" - idéz egy volt munkatársat a Gizmodo. A Reuters-nek közel egy tucat volt alkalmazott vallotta be, hogy a sofőrök magánfelvételeinek a megosztása az egyik kedvenc időtöltésük volt, így szórakoztatták magukat és egymást.
Az úgynevezett "adatcímkézők" feladata, hogy segítenek a mesterséges intelligencia-alapú rendszereknek egyre jobban felismerni bizonyos tárgyakat, a Tesla esetében feltehetőleg táblákat, gyalogosokat vagy például útszéli akadályokat. Ez a munkakör elengedhetetlen az "önvezető", illetve a vezetéstámogató szoftverek fejlődéséhez, ám ezzel együtt adatvédelmi veszélyeket rejt, hiszen bizonyos ritka esetekben egy hús-vér embernek látnia és értelmeznie kell, amit az autó egyik kamerája rögzít, ha a rendszer bizonytalan azzal kapcsolatban, amit lát.
Néhány évvel ezelőtt gyakorlatilag az összes technológiai óriás, az Apple, az Amazon és a Microsoft is hatalmas botrányba keveredett, amikor kiderült, hogy a hangasszisztenseik fejlesztéséhez alvállalkozók hallgatják meg a nehezen értelmezett, esetleg félreértett utasításokat. Hiába szerepelt ez a legtöbb esetben, ahogyan a Teslánál is, az adatvédelmi tájékoztatóban, de nem tudatosult a felhasználókban, hogy mi történhet a hangfelvételeikkel. Ennél még ijesztőbb, amikor videókkal dolgoznak a szolgáltatónál, mint a Tesla esetében, különösen, hogy a volt dolgozók meztelenül az autójához sétáló tulajdonosról, vagy biciklizés közben elütött gyerekről készült videókat osztottak meg egymással.
"Beláttunk az emberek garázsaiba és ingatlanjaiba. Ha egy Tesla-tulajdonosnak valami különös volt a garázsában, azt kiposztolták"
- fogalmazott az egyikük. A Gizmodo emlékeztet rá, hogy a kínai kormány két éve kitiltotta a gyártó autóit bizonyos katonai létesítményekből, "nemzetbiztonsági veszélynek" nevezve a vállalatot. És ugyan volt rá példa, hogy pont egy Tesla kamerája segített abban, hogy bűnözőket fogjanak el, a tulajdonosokat joggal zavarhatja, hogy nem tudni pontosan, hogy az eszközök mikor rögzítenek felvételeket, és hogy azokkal később mi történik.
(Borítókép: Malte Helmhold/Unsplash)
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera Sport Turismo E-Hybridek
Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Taycan modellek
A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR