A Tesla esetében például a vásárlók különböző akkumulátorkapacitással rendelhetik meg ugyanazt az autót, a gyártási folyamat optimalizálása miatt viszont a gyártó ezt éveken keresztül úgy oldotta meg, hogy ugyanazt az akkumulátorcsomagot rakták minden autóba, amit aztán az olcsóbb modelleknél szoftveresen korlátoztak. A Tesla később elkezdte felajánlani a tulajdonosoknak, hogy felár ellenében válthatnak a nagyobb kapacitású akkumulátorra, így egy eredetileg 60 kWh-s akkumulátorral eladott Tesla Model S úgy kaphatott 90 kWh-s akkumulátort, hogy eközben hozzá sem kellett érni.
Az Electrek beszámolója szerint éppen ez okozta a kavarodást egy nemrég történt esetben is, aminek a vége az lett, hogy a Tesla szerviz 4500 dollárt, azaz több mint 1,7 millió forintot kért a tulajdonostól egy olyan funkcióért, amivel az autója rendelkezett. A szóban forgó tulajdonos használtan vett egy Tesla Model S 90-et, ami hosszú évekkel korábban Model S 60-ként (azaz 60 kWh-s akkumulátorral) kezdte karrierjét, ám az első tulajdonosa később kifizette az extra hatótávért kért plusz költséget.
Az autó jelenlegi tulajdonosa egészen más ügyben elvitte a járművet egy hivatalos Tesla szervizbe, hogy az képes legyen a 4G-s mobilinternet-kapcsolatra is, ám a munka elvégzésére után kapott egy üzenetet a szerviztől, hogy az autó konfigurációjában hibát észleltek, és hamarosan kijavítják. Mint kiderült, a "javítás" visszaállította a Model S akkumulátorkapacitását az eredeti, 60 kWh-ra, a tulajdonos pedig hiába reklamált a szerviznél, ott csak annyit mondtak neki, hogy extraként megvásárolhatja a nagyobb kapacitást.
"Ez a srác vett egy autót és évekkel később a Tesla figyelmeztetés nélkül, a távolból lecsökkenti a hatótávját" - foglalta össze a történet lényegét Jason Hughes, akit a tulajdonos azért keresett meg, hogy szaktudásának köszönhetően visszaállítása az autó eredeti hatótávját. A szakember számításai szerint az autó a korlátozás miatt mintegy 130 kilométert veszített az átlagos hatótávjából, ami elektromos autóknál különösen érzékeny szempont. Bár Hughes-nak nem sikerült visszaállítania az akkumulátorkapacitást, ám a komoly felháborodást kiváltó Twitter-bejegyzései után a Tesla állítólag felvette a kapcsolatot az autó tulajdonosával, és megígérték, hogy orvosolják a problémát.
(Borítókép: Dmitry Novikov/Unsplash)