Ülésfűtés havi hétezerért, vezetéstámogatás tizenhatért - ez az extrák árazásának a jövője?

2022 / 07 / 15 / Pőcze Balázs
Ülésfűtés havi hétezerért, vezetéstámogatás tizenhatért - ez az extrák árazásának a jövője?
Azt már hosszú ideje tudjuk, hogy a szoftvervállalatok mellett más cégek is igyekeznek rendszeresen, havonta vagy évente előfizetési díjat szedni azért, amit korábban csak egyszer kellett megvásárolni. A BMW-nél mostantól még az ülésfűtésre is elő lehet fizetni.

A The Verge-ön olvasható hír szerint az újságírók a dél-koreai digitális BMW áruházban figyeltek fel arra, hogy a prémium márkánál már nem csak egy összegben lehet gondoskodni arról, hogy alulról is kapjuk a meleget vezetés közben. Az ázsiai ország mellett az Egyesült Királyságban, Ausztriában, Németországban, Új-Zélandon és Dél-Afrikában is bekerült a ConnectedDrive kínálatába ez a szolgáltatás, illetve szolgáltatássá vált extra. Az osztrákoknál a tizenhét eurós havidíj mellett választhatunk egy évet százhetvenöt euróért, három évet kétszázhetvenötért, vagy korlátlan melegséget háromszázkilencven euróért, azaz százhatvanezer forintért.

De nem csak az ülésfűtésnél választhatjuk ezt az opciót, hanem a kormány fűtésénél, a vezetéstámogatásnál, de még a reflektor automatikus ki-be kapcsolásánál is. Utóbbit kicsit több mint havi háromezer forintért veszi át tőlünk a szoftver, és itt a hangsúly a szoftveren van. Két éve, amikor először írtunk a Rakétán bajorok kacsintgatásáról az előfizetési díjak felé, kiemeltük: az igazán szokatlan ebben a modellben, hogy a fizikai képességek, a technológia ott van az autónkban, vagyis gyakorlatilag semmibe nem kerülne a gyárnak, hogy bárki számára elérhetővé tegye azt. Különösen igaz ez az ülésfűtésre, aminek a szoftverén valószínűleg nem dolgoznak fejlesztők százai, míg mondjuk a vezetéstámogató rendszerek hónapról hónapra fejlődhetnek, és ezt nem maguktól teszik.

Tehát elképzelhető, hogy a jövőben kevesebb felszereltségi szinttel készülnek majd az autók, és a testre szabás a mindenkori tulajdonos ízlése, sőt, akár egy-egy út sajátosságai alapján történik majd. Az egyik legfontosabb kérdés persze az, hogy az esetleg nem használt extrák beépítését ki fizeti: a vásárló vagy a gyártó.

(Borítókép: BMW)


Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
A közismert, és jelenleg szünetelő NGAD mellett a haditengerészet is fejleszt egy hatodik generációs vadászt – de mit lehet tudni erről a rejtélyes repülőről?
Hatótáv-csúcsot döntött az új elektromos Mercedes
Hatótáv-csúcsot döntött az új elektromos Mercedes
Az előző csúcstartó a huszonnégy órás teszten a Porsche Taycan volt.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.