A The Verge-ön olvasható hír szerint az újságírók a dél-koreai digitális BMW áruházban figyeltek fel arra, hogy a prémium márkánál már nem csak egy összegben lehet gondoskodni arról, hogy alulról is kapjuk a meleget vezetés közben. Az ázsiai ország mellett az Egyesült Királyságban, Ausztriában, Németországban, Új-Zélandon és Dél-Afrikában is bekerült a ConnectedDrive kínálatába ez a szolgáltatás, illetve szolgáltatássá vált extra. Az osztrákoknál a tizenhét eurós havidíj mellett választhatunk egy évet százhetvenöt euróért, három évet kétszázhetvenötért, vagy korlátlan melegséget háromszázkilencven euróért, azaz százhatvanezer forintért.
De nem csak az ülésfűtésnél választhatjuk ezt az opciót, hanem a kormány fűtésénél, a vezetéstámogatásnál, de még a reflektor automatikus ki-be kapcsolásánál is. Utóbbit kicsit több mint havi háromezer forintért veszi át tőlünk a szoftver, és itt a hangsúly a szoftveren van. Két éve, amikor először írtunk a Rakétán bajorok kacsintgatásáról az előfizetési díjak felé, kiemeltük: az igazán szokatlan ebben a modellben, hogy a fizikai képességek, a technológia ott van az autónkban, vagyis gyakorlatilag semmibe nem kerülne a gyárnak, hogy bárki számára elérhetővé tegye azt. Különösen igaz ez az ülésfűtésre, aminek a szoftverén valószínűleg nem dolgoznak fejlesztők százai, míg mondjuk a vezetéstámogató rendszerek hónapról hónapra fejlődhetnek, és ezt nem maguktól teszik.
Tehát elképzelhető, hogy a jövőben kevesebb felszereltségi szinttel készülnek majd az autók, és a testre szabás a mindenkori tulajdonos ízlése, sőt, akár egy-egy út sajátosságai alapján történik majd. Az egyik legfontosabb kérdés persze az, hogy az esetleg nem használt extrák beépítését ki fizeti: a vásárló vagy a gyártó.
(Borítókép: BMW)