A Tesla-tulajdonosoknak bizonyítaniuk kell, hogy jó sofőrök, mielőtt használhatnák az autójuk legújabb funkcióját
2021 / 09 / 18 / Pőcze Balázs
A Tesla-tulajdonosoknak bizonyítaniuk kell, hogy jó sofőrök, mielőtt használhatnák az autójuk legújabb funkcióját
Egy hét múlva, szeptember 24-én már nem csak kiválasztottak egy szűk köre használhatja a Tesla "teljesen önvezető" üzemmódként hirdetett vezetéstámogató rendszerét. Az autógyár ennek ellenére feltételekhez köti a béta tesztben való részvételt.

Két hónapja, július közepén még arról írtunk a Rakétán, hogy Elon Musk azt kéri, "legyen paranoid", aki a full self-driving (FSD) rendszer akkor aktuális, kilencedik béta verzióját használja. "Rosszul dönthet, a legrosszabbkor" - figyelmeztetett a program. Augusztus végén a 9.2-es verzióról Musk annyit írt, hogy "szvsz nem remek", de hozzátette, hogy az Autopilot / MI csapatuk folyamatosan dolgozik azon, hogy fejlődjön a régóta várt szoftver. Ennek jegyében szeptember elején már ott tartottak, hogy a tízes verzióról megígérték: miután néhány hétig szűk körben finomhangolják azt, meg fog jelenni egy "publikus béta gomb" azoknál, akik fizettek az FSD jövőbeni használatáért.

Ne olyan hevesen

Most azonban az Electrek azt írja, hogy Musk feltételekhez köti a megoldás aktiválását. A cégvezető ugyanis a Twitteren kijelentette: "A béta gomb engedélyt fog kérni a vezetői magatartás értékelésére, a Tesla biztosítási kalkulátorának használatával. Ha a vezetői magatartás hét napon keresztül jó, biztosítjuk a béta hozzáférést". A cég ugyanis biztosítást is kínál kaliforniai ügyfeleinek, igaz, ott nem az egyes sofőrök biztosítási díjának a megállapításához használják az autók telemetriai adatait, hanem az általános díjszabásuk kialakításához.

Ez a feltétel azért tűnhet aggályosnak, mert az FSD-ért jelenleg tízezer dollárt, vagyis körülbelül hárommillió forintot kér a cég; egy ekkora összeg kifizetése után biztosan rossz érzés lehet, ha az embert elutasítja a szoftver. Ugyanakkor érthetőnek tűnik, hogy a rendszer trenírozása alatt azt szeretnék, hogy minél megbízhatóbb sofőröktől tanuljon a program. Emellett szokás szerint fontos megjegyezni, hogy a hangzatos név ellenére a "teljes önvezetés" egy kettes szintű vezetéstámogató rendszert takar a cégnél; olvasgatni vagy aludni csak a négyes illetve ötös szinteken tud majd a sofőr. A weboldalukon hangsúlyozzák is, hogy a rendszerek egy "teljesen figyelmes sofőrt feltételeznek, akinek a keze a kormányon van, és készen áll arra, hogy átvegye az irányítást", illetve "ugyan ezek a képességek egyre fejlettebbek lesznek az idő múlásával, de a jelenlegi funkciók nem teszik autonómmá a járművet".

(Borítókép: Kai Eckhardt/picture alliance via Getty Images)

További cikkek a témában:

Néhány Teslában mától már elérhető a "teljes önvezetés" funkció Elon Musk Twitteren jelentette be, hogy elkezdik ellátni az autóikat a "full self-driving" szolgáltatás béta verziójával, ami szerinte "kvantumugrás" lesz ahhoz képest, amit a kocsik eddig tudtak.

Borzasztóan lesújtó képet fest a Tesla vezetéssegítő rendszeréről egy friss videó Az AI Addict nevű Youtube-csatorna készítői azt akarták kipróbálni, a Tesla Full Self-Driving, azaz “teljes önvezetés” névre keresztelt funkciója mennyire alkalmas arra, hogy önállóan közlekedjen a városban. Mint kiderült, nagyjából semennyire.

A Tesla önvezető autója megmérkőzött a világ egyik legnehezebb utcájával A jellegzetesen kacskaringós Lombard Street még a képzett sofőröket is próbára teszi, így egy youtube-ernek az az ötlete támadt, hogy kipróbálja, mit kezd az utcával a Tesla “teljes önvezetés” funkcióval ellátott autója.


Kövesd a Rakétát a Facebookon is!
Kövess, üzenj, kommentelj a Rakéta Facebook oldalán!
Ismerd meg a ROADSTER magazint!
AUTÓK - DESIGN - GASZTRO - KULT - UTAZÁS - TECH // Ha szereted a minőséget az életed minden területén, páratlan élmény lesz!
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!

Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.