"Rosszul dönthet, a legrosszabbkor" - írja a Tesla az új önvezető szoftveréről

2021 / 07 / 14 / Pőcze Balázs
2018-ra ígérték, de csak múlt héten érkezett meg a Tesla "teljesen önvezető" rendszerként hirdetett vezetéstámogató szoftverének legfrissebb, kilencedik béta verziója. Elon Musk azt kéri, hogy aki használja, "legyen paranoid".  

A Gizmodo híre kiemeli, hogy egy nagyon szűk körben elérhető béta verzióról van szó: becslések szerint körülbelül kétezer Tesla-tulajdonos fér hozzá a szoftverhez, akiknek a java a cégnél dolgozik. A Twitteren látható fotók szerint a korábbi hibákat javítani hivatott rendszer részletesebb képet ad arról, hogy az autó mit érzékel a környezetéből, illetve a visszapillantó tükör fölötti kamera segítségével figyeli, hogy a sofőr rajta tartja-e a szemét az úton. Ez Európában, és valószínűleg az Egyesült Államokban is kötelező lesz a jövőben. A program leírása a képernyőfotók tanúsága szerint szigorúan fogalmaz: az FSD (full self-driving) "rosszul dönthet, a legrosszabbkor", így arra kérik a sofőrt, hogy "ne kényelmesedjen el". Musk a Twitteren egyenesen úgy fogalmazott, hogy

"lesznek ismeretlen hibák, ezért legyetek paranoidak".

Az elmúlt hónapokban többször írtunk arról a Rakétán, hogy az autonóm működéshez vezető úton a legismertebb márkák is akadályokba ütköznek. A Waymónak például egy robottaxija akadt el menthetetlenül, néhány hónappal azután, hogy a cég azóta távozott vezérigazgatója azt nyilatkozta, hogy a Tesla "sosem jut el a teljes önvezetésig". Elon Muskék tavasszal azért kellett, hogy magyarázkodjanak, mert úgy tűnt, hogy az Autopliot is közrejátszhatott abban, hogy két férfi meghalt, amikor a Model S-ük egy fának csapódott.

Musk ugyan híres arról, hogy nagyokat álmodik és még nagyobbakat mond, de a cég érezhetően óvatosan fogalmaz, amikor az Autopilotról és a "teljes önvezetésről" ír. A weboldalukon hangsúlyozzák, hogy a rendszerek egy "teljesen figyelmes sofőrt feltételeznek, akinek a keze a kormányon van, és készen áll arra, hogy átvegye az irányítást", illetve "ugyan ezek a képességek egyre fejlettebbek lesznek az idő múlásával, de a jelenlegi funkciók nem teszik autonómmá a járművet".

(Fotó: Twitter, Unsplash/JP-Valery)

További cikkek a témában:

 


Élettelen szeretők - mik az előnyei és hátrányai, ha szexrobotokra cseréljük az embereket?
Élettelen szeretők - mik az előnyei és hátrányai, ha szexrobotokra cseréljük az embereket?
Disztópia, újfajta szórakozás, a technológia térnyerése vagy egy eszköz, ami sok problémát meg tud oldani - a szexuális célokra szánt emberszerű gépeket nagyon eltérő szemszögekből lehet nézni, de egy biztos: a robotok készülnek és egyre emberibbé válnak. Legújabb sorozatunkban partnerünkkel, Magyarország legnagyobb felnőtt áruházával, a Vágyaim.hu csapatával együtt kutatjuk, merre tart az emberiség a szexualitás egyre digitálisabb ösvényein...
Kiderült, mennyibe kerül majd a kínai Ehang pilóta nélküli légitaxija
Kiderült, mennyibe kerül majd a kínai Ehang pilóta nélküli légitaxija
A gyártó tavaly decemberben szállított először utasokat két nagyváros között és áprilistól Kínán kívül is értékesítik a légitaxijaikat, meglepően olcsón.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.