A Gizmodo híre kiemeli, hogy egy nagyon szűk körben elérhető béta verzióról van szó: becslések szerint körülbelül kétezer Tesla-tulajdonos fér hozzá a szoftverhez, akiknek a java a cégnél dolgozik. A Twitteren látható fotók szerint a korábbi hibákat javítani hivatott rendszer részletesebb képet ad arról, hogy az autó mit érzékel a környezetéből, illetve a visszapillantó tükör fölötti kamera segítségével figyeli, hogy a sofőr rajta tartja-e a szemét az úton. Ez Európában, és valószínűleg az Egyesült Államokban is kötelező lesz a jövőben. A program leírása a képernyőfotók tanúsága szerint szigorúan fogalmaz: az FSD (full self-driving) "rosszul dönthet, a legrosszabbkor", így arra kérik a sofőrt, hogy "ne kényelmesedjen el". Musk a Twitteren egyenesen úgy fogalmazott, hogy
"lesznek ismeretlen hibák, ezért legyetek paranoidak".
Az elmúlt hónapokban többször írtunk arról a Rakétán, hogy az autonóm működéshez vezető úton a legismertebb márkák is akadályokba ütköznek. A Waymónak például egy robottaxija akadt el menthetetlenül, néhány hónappal azután, hogy a cég azóta távozott vezérigazgatója azt nyilatkozta, hogy a Tesla "sosem jut el a teljes önvezetésig". Elon Muskék tavasszal azért kellett, hogy magyarázkodjanak, mert úgy tűnt, hogy az Autopliot is közrejátszhatott abban, hogy két férfi meghalt, amikor a Model S-ük egy fának csapódott.
Musk ugyan híres arról, hogy nagyokat álmodik és még nagyobbakat mond, de a cég érezhetően óvatosan fogalmaz, amikor az Autopilotról és a "teljes önvezetésről" ír. A weboldalukon hangsúlyozzák, hogy a rendszerek egy "teljesen figyelmes sofőrt feltételeznek, akinek a keze a kormányon van, és készen áll arra, hogy átvegye az irányítást", illetve "ugyan ezek a képességek egyre fejlettebbek lesznek az idő múlásával, de a jelenlegi funkciók nem teszik autonómmá a járművet".
(Fotó: Twitter, Unsplash/JP-Valery)
Panamera Sport Turismo E-Hybridek
Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Taycan modellek
A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR