A Gizmodo híre kiemeli, hogy egy nagyon szűk körben elérhető béta verzióról van szó: becslések szerint körülbelül kétezer Tesla-tulajdonos fér hozzá a szoftverhez, akiknek a java a cégnél dolgozik. A Twitteren látható fotók szerint a korábbi hibákat javítani hivatott rendszer részletesebb képet ad arról, hogy az autó mit érzékel a környezetéből, illetve a visszapillantó tükör fölötti kamera segítségével figyeli, hogy a sofőr rajta tartja-e a szemét az úton. Ez Európában, és valószínűleg az Egyesült Államokban is kötelező lesz a jövőben. A program leírása a képernyőfotók tanúsága szerint szigorúan fogalmaz: az FSD (full self-driving) "rosszul dönthet, a legrosszabbkor", így arra kérik a sofőrt, hogy "ne kényelmesedjen el". Musk a Twitteren egyenesen úgy fogalmazott, hogy
"lesznek ismeretlen hibák, ezért legyetek paranoidak".
Az elmúlt hónapokban többször írtunk arról a Rakétán, hogy az autonóm működéshez vezető úton a legismertebb márkák is akadályokba ütköznek. A Waymónak például egy robottaxija akadt el menthetetlenül, néhány hónappal azután, hogy a cég azóta távozott vezérigazgatója azt nyilatkozta, hogy a Tesla "sosem jut el a teljes önvezetésig". Elon Muskék tavasszal azért kellett, hogy magyarázkodjanak, mert úgy tűnt, hogy az Autopliot is közrejátszhatott abban, hogy két férfi meghalt, amikor a Model S-ük egy fának csapódott.
Musk ugyan híres arról, hogy nagyokat álmodik és még nagyobbakat mond, de a cég érezhetően óvatosan fogalmaz, amikor az Autopilotról és a "teljes önvezetésről" ír. A weboldalukon hangsúlyozzák, hogy a rendszerek egy "teljesen figyelmes sofőrt feltételeznek, akinek a keze a kormányon van, és készen áll arra, hogy átvegye az irányítást", illetve "ugyan ezek a képességek egyre fejlettebbek lesznek az idő múlásával, de a jelenlegi funkciók nem teszik autonómmá a járművet".
(Fotó: Twitter, Unsplash/JP-Valery)