A Tinder készített egy játékot a világvégéről, de inkább mégsem most jelentetik meg
2020 / 03 / 13 / felkai.adam
A Tinder készített egy játékot a világvégéről, de inkább mégsem most jelentetik meg
Bár a videojátékok kiadói kevésbé háklisak az érzékeny témákra, mint – teszem azt – a filmforgalmazók, és boldogan dobnak piacra háború idején háborús játékot, és a zombivírusról szóló Resident Evil 3 újragondolás kapcsán sincs szó arról, hogy a Capcom elhalasztaná annak április elejei premierjét.

Nem így viszont a Tinder, amely cég most dobta volna piacra a randizós videojátékát, a Swipe Night-ot. A Swipe Night egy kalandjáték, és a sztori szerint éppen egy aszterodia készül becsapódni a bolygónkba.

A Tinder rendkívül röviden nyilatkozott a halasztás okáról:

„Úgy döntöttünk, hogy a hétvégén mégsem hozzuk forgalomba világszinten a Swipe Night sorozatot. Bár nagyon izgatottak voltunk, hogy felhasználóink az Egyesült Államokon kívül is megismerjék ezt az inovatív programot, ám a sorozat apokaliptikus témája miatt, illetve mert a felhasználóink olyan eseményeket tapasztalnak jelenleg, melyek minket sem hagynak hidegen, úgy éreztük, hogy a sorozat megjelentése most a megfelelő szellemben nehéz lenne.”

A Swipe Night széria most tavasszal jelent volna meg Európában és Ázsiában, miután az Egyesült államokban komoly siker volt: a match-eket 26 százalékkal, a beszélgetéseket 12 százalékkal növelte.

A Swipe Night négy epizódból áll, mindegyik epizód körülbelül öt perces. Az interaktív történet leginkább a Telltale (The Walking Dead sorozat, Batman, The Wolf Among Us stb.) játékainak a felépítését követi, tehát szabadon hozhatunk meg a történet alakulását befolyásoló döntéseket. Amennyiben pedig a döntésünk egyezik valaki máséval, az akár match-hez is vezethet.

Mivel a Tinder lényege amúgy is, hogy „közelebb hozza” egymáshoz az embereket, a cég már a múlt héten is figyelmeztetést adott ki arról a felhasználói számára, hogy nem akarják elvenni a jövőben sem senki jókedvét, de most fontosabb, hogy megvédjük magunkat a koronavírustól.

A fentiek fényében talán érthetőbb a vállalat döntése, hiszen nyilván szeretnének minden botrányt elkerülni, és nem akarnak esetleg minimálisan is felelőssé válni a vírus terjedéséért. Más szempontból viszont a videojáték piacon bár nem precedens nélküli egy-egy játék elhalasztása/törlése az adott téma aktuális érzékenysége miatt, ugyanakkor ez a múltban nem volt igaz olyan mértékben a szektorra, mint a mozifilmek esetén.

Kérdés, hogy a Tinder döntése beindít-e egy ilyen folyamatot?

(Kép: Flickr/Santiago Exchange)

Ha tetszett ez a cikk, kövess minket a Facebookon is!


Ezek is érdekelhetnek

Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.