A világ legjobb ötletei #4 Bureo gördeszkák a tengeri műanyag szemétből

2020 / 01 / 22 / Justin Viktor
A világ legjobb ötletei #4 Bureo gördeszkák a tengeri műanyag szemétből
Három amerikai jóbarát valósította meg azt a vállalkozást, ami tönkrement halászhálókból készít gördeszkákat, így jött létre a “Gördeszkákkal a műanyag-mentes óceánokért” koncepciója.

A Bureo alapítóinak közös szenvedélye volt környezetük és az óceánok védelme, ezért kutatni kezdtek és szakértőkkel is beszélgettek a különféle óceánszennyező anyagokról. Végül azt találták, hogy a halászhálók óriási problémát jelentenek az óceánszennyezés kapcsán, ám ugyanakkor jól újrahasznosíthatóak is. 

A cég neve Bureo, amely chilei nyelven azt jelenti, „a hullámok.” A Bureo csapat ma már négy fős: Ben Kneppers, Gabriella Kneppers, David Stover és Kevin Ahearn alkotják. A chilei Santiagóból indultak, amely egy parthoz elég közeli város, ahol minden a rendelkezésre áll a hálók összegyűjtéséhez, és a műanyag pelletekből történő gördeszka-gyártáshoz. Az alkatrészeket ezután a kaliforniai Venturába szállítják, összeszerelik és a kész termékeket már ott forgalmazzák.

A vállakozást két sikeres Kickstarter kampány után váltak képessé beindítani. A Patagonia ruházati és felszerelésgyártó, melynek deklarált célja a környezettudatos működés és a bolygó megmentése, 2014-ben figyelt fel rájuk, majd a $20 Million & Change Fund (mára már Tin Shed Ventures)  környezettudatos márkákra összpontosító cégen keresztül fektettek be a Bureóba.

A Patagonia vezérigazgatója, Rose Marcario elmondta:

"A Bureo nem tipikus startup - hiánypótló újrahasznosítási programot találtak ki, ösztönözve a chilei halászati ​​ágazatot, hogy összegyűjtsék a műanyag hulladékukat, mely nélkülük az óceánba jutna, és népszerű terméket gyártanak belőle."

A halászhálók összegyűjtése után megtisztítják azokat, felaprítják, és pelletté alakítják, majd gördeszka formákba öntik. "Ebben a fázisban bármi lehet belőle fröccsöntéses eljárással" - mondta Stover.

A kezdet óta a cég 80 tonna hálót gyűjtött össze, minden három négyzetméterből egy gördeszkát készíthetnek. Ha összehasonlítjuk ezt a gördeszkakészítés hagyományos módszereivel, az üvegházhatású gázok kibocsátása akár 70 százalékkal is kevesebb lehet. A kerekek elkészítéséhez 30 százalék növényi olajat használnak, és cégen belül 100 százalékos újrahasznosítási mechanizmussal rendelkeznek. Az elkészült  deszkák ártartománya 130 és 200 dollár (40-60 ezer forint) közé esik.

A vállalat nagy piaci sikerrel működik és további terjeszkedést terveznek. Megállapodást írtak alá a Carver gördeszkákat forgalmazó céggel a gördeszkagyártás felpörgetésére, és azt tervezik, hogy szörfdeszkákat is készítenek majd újrahasznosított hálókból, sőt napszemüvegeket is, amelyeket online árusíthatnak. A Bureo-nak jelenleg rengeteg alapanyaga van, amint azt David Stover elmagyarázta:

„Jelenleg annyi halászhálónk van, hogy nem tudjuk, mit kezdjünk velük. Ha egyszer majd kifutunk az alapanyagból, mindenesetre azt elmondhatjuk majd, hogy a kezdeti célkitűzésünket elértük.”

 

Az üzlet a Patagoniával történt társulás után indult be igazán. 2014-ben 2 üzletük volt, ma világszerte több mint 105 üzletben vannak jelen, amelyek közül sok Patagonia bolt. A halászhálók összegyűjtése és újrahasznosítása mellett a Bureo finanszírozza a Fundacion El Arbol nevű helyi nonprofit szervezetet is, amely különféle környezetvédelmi projektekkel foglalkozik a helyi közösségek bevonásával.

(Forrás: IntelligentLiving Képek: Bureo)


Az önvezető technológia nagy áttörését nem az önvezető taxik hozzák el
Az önvezető technológia nagy áttörését nem az önvezető taxik hozzák el
Az önvezető technológia egyik jelentős szerepkörét a szállítmányozás jelentheti, az önvezető kamionok ugyanis sok problémára nyújthatnak valódi megoldást. Az autonóm módon közlekedő járművek azonban nem csak az autópályákon, hanem zsúfolt városi környezetben is megjelennek többek között az önvezető taxiknak köszönhetően. Hogyan reagálnak majd az emberek az önvezető járművek jelenlétére az utakon, milyen a társadalmi megítélése ennek a speciális technológiának? Dr. Prónay Szabolcs egyetemi docens és Halmos Gyula, a Bosch csoport mérnöke podcastban beszélt a technológiával kapcsolatos kérdésekről.
Rejtély a jég alatt: elveszett Ran, a végítélet gleccserét felderítő merülőeszköz
Rejtély a jég alatt: elveszett Ran, a végítélet gleccserét felderítő merülőeszköz
A Ran nevű legénység nélküli merülőlőeszköz Antarktikánál veszett el, mélyen a jég alatt. Hogy miért, azt nem tudni.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.