A Skytrax, egy brit székhelyű, légitársaságokat és repülőtereket értékelő és rangsoroló oldal szerint a világ legjobb reptere 2023-ban a szingapúri Changi reptér lett, amely több mint 100 légitársaságot szolgál ki, és a világ mintegy 100 országába és 400 városába indulnak innen repülőgépek. Ázsia egyik legnagyobb légikikötője azonban idén nem csak ezzel hívta fel magára a figyelmet.
Josephine Teo kommunikációs miniszter a szingapúri parlament hétfői ülésén ugyanis bejelentette, hogy Szingapúr lesz az egyik első ország a világon, amely bevezeti az automatikus, útlevél nélküli bevándorlási engedélyezési folyamatot. A reptéren már most is használnak biometrikus azonosítási technológiát, valamint arcfelismerő szoftvert a bevándorlási ellenőrzőpontok automatizált sávjainál. A közelgő változások azonban a miniszter szerint csökkenteni fogják annak szükségességét, hogy az utasoknak többször be kelljen mutatniuk úti okmányaikat az érintkezési pontokon, és lehetővé teszik a zökkenőmentesebb és kényelmesebb átutazást, írja a CNN.
A biometriát egy "egységes hitelesítési eszköz" létrehozására fogják használni, amelyet a különböző automatizált érintkezési pontokon - a csomagok leadásától a bevándorlási ellenőrzésen át a beszállásig - alkalmaznak majd, így
nem lesz szükség olyan fizikai úti okmányokra, mint a beszállókártyák és útlevelek.
Szingapúron kívül persze továbbra is kell majd útlevél azokban az országokban, amelyek nem vezették be az automatizált folyamatot.
Az úgynevezett zökkenőmentes utazás ötlete nem teljesen új, 2018-ban a dubaji nemzetközi repülőtér bevezette a biometrikus "Smart Gates" alagutakat, amelyek arcfelismerés segítségével mindössze öt másodperc alatt ellenőrzik az utasok személyazonosságát. Az utasok a fizikai útlevelek helyett az ujjlenyomatukat vagy az arcuk szkennelését is használhatják a hitelesítéshez. Arcfelismerő technológiát használnak még például a hongkongi, a tokiói Narita és Haneda repülőtereken, a delhi Indira Gandhi, a londoni Heathrow és a párizsi Charles de Gaulle légikikötőkben is.
Ami a világ többi részét illeti, az Egyesült Államokban olyan nagy légitársaságok kísérleteznek biometrikus utasfelvétellel, csomagleadással és beszállókapukkal egyes repülőtereken, mint például az American Airlines, a United és a Delta.
Az utazás digitalizálásához kapcsolódik a Nemzetközi Polgári Repülési Szervezet (ICAO) arubai szabványainak megfelelő digitális személyazonosító igazolvány is, amely lehetővé teszik az utazók számára, hogy útlevelük biztonságos digitális változatát mobiltelefonon keresztül használják.
(Borítókép: Changi Airport)
 
         Panamera Sport Turismo E-Hybridek
                    Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Panamera Sport Turismo E-Hybridek
                    Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Cayenne E-Hybridek
                    A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Cayenne E-Hybridek
                    A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Panamera E-Hybridek
                    A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Panamera E-Hybridek
                    A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Cayenne Coupé E-Hybridek
                    A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Cayenne Coupé E-Hybridek
                    A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR