A Vice számolt be egy Whole Foods dolgozó történetéről, aki április óta gyűjti egy online dokumentumban hírek, Twitter és Reddit bejegyzések alapján, hogy a vállalatnál hányan betegedtek meg a vírustól. Három év után most elvesztette az állását - a cég közleménye szerint azért, mert hosszabb időkre, a szabályokat nem figyelembe véve tartott szünetet, az érintett szerint azért, mert szüksége volt háromnegyed órára, hogy megnyugodjon egy pánikroham után, ráadásul korábban ezzel a főnökének nem volt problémája.
A Whole Foods esete azért kapott különleges figyelmet, mert a láncot évekkel ezelőtt felvásárolta az Amazon, ahol a világjárvány kitörése óta szinte minden héten történt valami, amivel bekerültek a híradókba. Eleinte arról szóltak a hírek, hogy a megnövekedett igények miatt csak a legszükségszerűbb termékeket szállítják ki, később arról, hogy elszabadultak az olyan slágertermékek mint a maszkok árai a piacterükön. Emiatt később már az amerikai törvényhozást kérték arra, hogy dolgozzanak ki jogszabályt az ilyen árazási gyakorlatok ellen.
A koronavírus ugyanis felszínre hozott és felerősített korábbi feszültségeket: a Wired már tavaly novemberben címlapsztorit szentelt azoknak a bevándorlóknak, akik jobb munkakörülményekért küzdenek a világ leggazdagabb emberének alkalmazottaiként. A szintén Jeff Bezos tulajdonában lévő Washington Post cikkéből kiderül, hogy áprilisban két olyan kollegájuk került utcára, akik a klímaváltozással kapcsolatban gyakoroltak nyomást a munkahelyükre, majd a járvány idején felhívták a figyelmet a raktáraikban dolgozók nem megfelelő munkakörülményeire. Ez annyira felháborította a cég egyik alelnökét, hogy maga is felmondott.
"Olyan tettekhez kellett volna adnom a nevem, amelyeket megvetek"
- írta blogján Tim Bray, aki elmondása szerint jelezte a problémáit a feletteseinek, mielőtt a nyilvánossághoz fordult volna. Májusban már szenátorok írtak levelet az Amazonnak, hogy kiderítsék, a cég valóban kirúgásokkal torolja-e meg a szabálytalanságokat jelentő kollegák tetteit. Persze a hasonló feszültségek a tech óriásoknál koránt sem példátlanok, a Google belső tiltakozásainak szervezői is elhagyták a céget, de a járvány az elvi vita helyett élet-halál kérdését csinál abból, hogy egy vállalat valóban megfelelően tájékoztatja-e a kollegáit és a nyilvánosságot a kitettségükről. És ahol nincs megfelelő információ, ott az emberek megpróbálják máshonnan beszerezni, majd publikálni azt, ahogy történt a magyar nemhivatalos koronavírus-térkép esetében is.
(Borítókép: Az Amazon dolgozói tüntetnek március 30-án, mert szerintük a cég nem veszi elég komolyan a koronavírus-járványt, Fotó: Getty)
 
         Cayenne Coupé E-Hybridek
                    A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Cayenne Coupé E-Hybridek
                    A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Cayenne E-Hybridek
                    A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Cayenne E-Hybridek
                    A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Panamera E-Hybridek
                    A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Panamera E-Hybridek
                    A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Elektromos Macan
                    A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Elektromos Macan
                    A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR