A YouTube elkezdte agresszíven üldözni a hirdetésblokkolók használatát, de Brüsszel lassíthat az offenzíván

2023 / 11 / 09 / Pőcze Balázs
A YouTube elkezdte agresszíven üldözni a hirdetésblokkolók használatát, de Brüsszel lassíthat az offenzíván
A világ legismertebb videós platformja hónapokon át tesztelte az új rendszerét, amellyel vissza akarja szorítani a reklámokat kiszűrő programokat. Egy európai jogvédő szerint azonban ezek az erőfeszítések nem jogszerűek.

Egy hét sem telt el azóta, hogy elkezdtek látszani az első jelei a hirdetésblokkolók elleni egészpályás letámadásnak, máris csökkenhet az akció lendülete. A hirdetésblokkolók olyan szoftverek, amelyek ráveszik arra a YouTube-ot, hogy ugorja át a reklámokat - anélkül persze, hogy kifizetnénk a reklámmentes YouTube Premium többezer forintos havidíját. A nemrég bevezetett rendszer ellenőrzi, hogy az adott böngészőben fut-e ilyen program, majd figyelmezteti a felhasználót, hogy addig nem nézhet videókat, amíg nem kapcsolja ki azt. A 9to5Google-ön egy hete arról olvashattunk, hogy októberben rekordszámú internetező törölte le a hirdetésblokkolóját; akadt olyan fejlesztő, aki napi többtízezer felhasználóját látta távozni. Más programok gazdái rákérdeztek, hogy mi az oka a szoftverük törlésének, és a válasz kilencven százalékban a YouTube akciója volt.

A Google-höz tartozó platform ugyanis azt állítja, és a józan ész is azt sugallja, hogy megsérti a felhasználási feltételeit, aki hirdetésblokkolót használ.

Úgy tűnik azonban, hogy akadnak, akik nem látják ennyire fekete-fehéren az ügyet. A Wired cikke szerint Alexander Hanff adatvédelmi aktivista úgy gondolja, hogy az, ahogyan a YouTube ellenőrzi, hogy fut-e reklámblokkoló a számítógépünkön, nem jogszerű. Azzal érvel, hogy Európában védelem illeti meg a számítógépeken tárolt adatokat - és szerinte ez alá tartozik az a tény is, hogy fut-e azon blokkolóprogram, vagy sem. Szintén kérdés szerinte, hogy "feltétlenül szükséges-e" az ellenőrzés a YouTube működéséhez. Mindezt a német kalózpárt továbbította az Európai Bizottság felé, Hanff pedig az ír adatvédelmi biztosnál tett panaszt.

Ugyan a cikk szerint a platform felhasználási feltételei nem említik kifejezetten a hirdetésblokkolókat, de tiltják a rendszer részeinek "megkerülését vagy letiltását". Egy olyan időszakban, amikor más streaming szolgáltatók tűzzel-vassal irtják a jelszómegosztást, illetve vezetik be a reklámokkal megtűzdelt csomagjaikat, meglepő lenne, ha a YouTube nem tudna valahogy érvényt szerezni a követeléseinek. A kérdés csak az, hogy mi lesz az a módszer, ami technikailag lehetséges, és a jogászok szerint is elfogadható.

(Borítókép: Szabó Viktor/Unsplash)


Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Lassan már senkit sem lep meg, hogy egy intim segédeszköznek legalább olyan jól kell tudnia csatlakoznia a wifihez vagy egy telefonhoz, mint a viselőjéhez, használójához.
Egy autógyártó robotja önállóan liftezik és arcfelismerő technológiával cserkészi be azokat, akik kávét szeretnének inni
Egy autógyártó robotja önállóan liftezik és arcfelismerő technológiával cserkészi be azokat, akik kávét szeretnének inni
99,9%-os pontossággal azonosítja a robot azokat, akik a kávéjukra várnak.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.