A hét közepén a The Verge-ön olvashattuk, hogy a világ legértékesebb vállalatánál úgy gondolják, hogy körülbelül kétszázhúsz millió iPhone talál majd vevőre 2022-ben, ahogy 2021-ben is. Ez egyrészt nem kifejezetten meglepő, hiszen öt-hat éve folyamatosan ennyi telefont adnak el, másrészt viszont elgondolkodtató, ugyanis az iPhone 14 a pletykák szerint sokkal nagyobb előrelépés lesz az iPhone 13-hoz képest, mint az a modell volt a 12-es szériához viszonyítva. Az elemzők részben azért bíztak abban, hogy húszmillióval megugranak az eladások, mert ha minden igaz, végre megszűnik az iPhone X óta megszokott kis bevágás (az ún. "notch"), ami a képernyő tetején éktelenkedik, hogy elrejtse a szelfi kamerát és az arc azonosításához szükséges érzékelőket. Ami ennél is fontosabb, hogy a legkevésbé drága új iPhone mostantól nem a legkisebb méretű modell lesz. A nagy kijelző és a mérsékelt ár, ahogyan a laptopoknál, úgy a telefonoknál is vonzó sok vásárló számára, ezért örültek ennek korábban az elemzők. A processzorok gyártása viszont nem fog változni: Ming-Csi Kuo szerint az Apple-nél egyelőre maradnak az öt nanométeres technológiánál. Ez azt jelenti, hogy nem tudnak továbblépni a három vagy négy nanométeres szintre, amellyel sűrűbben kerülhetnének a tranzisztorok a csipre, vagyis nőne a teljesítmény és az energiahatékonyság is.
Néhány nappal később aztán a Samsungról is kiderült, hogy nem számít kiemelkedő évre.
A világ legnagyobb telefongyártója a TechCrunch szerint szintén jelezte, hogy kevesebb, egészen pontosan harminc millióval kevesebb eladott készülékkel számolnak idénre, mint tervezték: háromszáztíz helyett kétszáznyolcvan millióval, ami szintén a tavalyi eredményekhez áll közel. A portál emlékeztet, hogy az általános csiphiány mellett az ukrán háború, illetve a cég oroszországi értékesítéseinek a felfüggesztésre is hozzájárulhatott ehhez. A harminc milliós korrekció arányaiban is rendkívül soknak tűnik: a Counterpoint Research szerint a koreaiak egy negyedév alatt általában ötvenöt - hetvenöt millió telefont adnak el. Úgy tűnik, rájuk is igaz lehet, amit Kuo az iPhone 14-gyel kapcsolatban jövendölt: idén nem a kínálat, hanem a kereslet okozza majd a kihívásokat.
(Borítókép: Jeremy Bezanger/Unsplash)