Alig csökkent az üzemanyag-fogyasztás az elektromos autók hatására az USA-ban

2022 / 12 / 01 / Pőcze Balázs
Alig csökkent az üzemanyag-fogyasztás az elektromos autók hatására az USA-ban
Bár egyre népszerűbbek a teljesen vagy részben elektromos autók, csak fél százalékkal fogyott kevesebb üzemanyag azoknak köszönhetően az Egyesült Államokban.

Hiába adtak el az elmúlt évtizedben több mint kétmillió plug-in hibrid, illetve teljesen elektromos autót az országban, egyelőre mégis marginális volt a hatásuk az utakon lévő kétszázhetvenhatmillió személygépjárműhöz képest - írja az Ars Technica. Mindez az Argonne Nemzeti Laboratórium közel ötvenoldalas tanulmányából derül ki, amely a 2010 és 2021 között eladott elektromos könnyűgépjárművek hatását vizsgálja. A szervezet, amely az USA első nemzeti laboratóriuma, az amerikai Energiaügyi minisztérium alá tartozik, három és félezer dolgozója van, és évi több mint egymilliárd dollárból gazdálkodik.

A kutatók szerint 2021-ben mindössze 0,54 százalékkal csökkent az ország üzemanyag-fogyasztása a konnektorhoz csatlakoztatható elektromos autók (plug-in electric vehicle, PEV) hatására.

Az Argonne szerint két és félmilliárd gallon, vagyis körülbelül tízmilliárd liter benzint nem kellett így kiadni 2010 óta. Ha 2021-et nézzük, akkor az év során 690 millió gallon volt a megtakarítás, ami körülbelül kétnapnyi benzinfogyasztásnak felel meg az USA-ban. Ez arányaiban kevésnek tűnik, de persze ettől függetlenül egy lépés a bolygó fenntarthatóbb működése felé. Számításaikhoz a kutatók az átlagos amerikai autósok közlekedési szokásait vetítették a PEV-k tulajdonosaira, figyelembe véve az autópálya-használat és a városi közlekedés arányait is.

Vagyis az, hogy az USA könnyűgépjárműveinek az egy százaléka hibrid vagy elektromos, csak fél százaléknyi megtakarítást eredményez. Ugyanakkor az Argonne friss, októberi adatai alapján már a most értékesített új autók hét és fél százaléka PEV, ami az európai átlagnak csak az ötöde, de így is jóval szebb a jelenlegi aránynál. Idén több mint hétszázezer ilyen autót adtak el Amerikában, így a számuk már átlépte a hárommilliót. Ezzel együtt a szervezet szerint nem kell aggódni azért, hogy ez túl nagy terhet róna az elektromos hálózatra: mindössze 0,15 százalékát tette ki az USA áramfogyasztásnak az autók töltése.

(Borítókép: Sophie Jonas/Unsplash)

Bemutatták az autót, amit hónapokig nem kell tölteni A Lightyear 0 az első napelemes autó, amit sorozatgyártásban fognak gyártani, az első példányokat pedig már novemberben ki is szállítják a megrendelőknek.


Egy egyszerű megoldás, amivel végre ténylegesen kihasználhatod azt a sávszélességet, amiért fizetsz
Egy egyszerű megoldás, amivel végre ténylegesen kihasználhatod azt a sávszélességet, amiért fizetsz
A legtöbb ember valószínűleg nem is tud róla, de a sávszélességnek, amiért komoly pénzeket fizetnek az internetszolgáltatójuknak, csupán egy részét használják ki. Most mutatunk egy olyan megoldást, amivel ez a probléma egyszer s mindenkorra megoldható.
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Szülő–gyermek kapcsolatra alapuló közös programokkal – például golf- és vitorlásversenyekkel – igyekszik előmozdítani a generációváltás kérdését a Raiffeisen Bank. Az intézmény az egyre szélesebb körű banki és befektetési megoldások mellett olyan eseményeket is szervez, amelyeken a fiatalabbak és az idősebbek egyaránt jól érzik magukat, érdeklődésük összeér. A jelenünkben „turbósodó” generációváltás tematikájáról kérdeztük Bálint Attilát, a Raiffeisen Bank privátbanki üzletágának a vezetőjét.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.