Többen is sikeresen meghekkelték a Teslájukat, hogy azzal valamilyen formában kriptopénzeket bányásszanak – adta hírül a CNBC. A Teslával való bányászat egyébként nem új jelenség: többen próbálkoztak már hasonlóval, sőt, a Vice már 2017-ben egy külön riportban foglalkozott az ötlettel, azonban sem ők, sem pedig mások nem tartották ezt kifejezetten kifizetődőnek. Nem úgy a CNBC riportjának fő interjúalanya: Siraj Raval állítása szerint ugyanis havi 4-800 amerikai dollárnak megfelelő Ethereumot tud kibányászni 2018-as gyártmányú Tesla Model 3 autójával.
A Raval a Tesla 12 voltos csatlakozójára kötött egy Apple Mac mini M1 számítógépet, és ezen futtatta a bányászathoz szükséges szoftvert, miközben öt videókártyát kötött az autó akkumulátorára. Ahhoz, hogy ez működjön, állítása szerint fel kellett törnie a Tesla fedélzeti számítógépét is. A módszer egy további lényeges eleme az elektromos autók töltésére használt áram relatíve alacsony ára. Raval autója 320 mérföldet tesz meg egy töltéssel, és körülbelül 10-15 dollárba kerül teljesen feltölteni. Mivel Raval csak napi 1-2 órát vezet, a töltésre elköltött összeg havi 30 és 60 dollár között mozog. Raval saját becslése szerint nagyjából napi 20 órát bányászik a Teslájával, és állítási szerint amikor 2021-ben a csúcson volt az Ethereum árfolyama, akkor akár napi 800 dollárt is megkeresett az autójával.
Raval állítását azonban többen is vitatják: az önjelölt Tesla-hacker és kriptobányász Thomas Sohmers szerint ilyen magas profit nem lehetséges, szerinte a Teslával maximum néhány dollárnyi kriptovalutát lehetne összeszedni.
Hasonló véleményen van a CNBC interjújában szintén megszólaltatott, elektromos autókkal foglalkozó youtuber Chris Alessi is, pedig ő a Tesláját még 2017 januárja előtt vette, azaz élethosszig ingyen töltheti azt. Alessi a Teslája akkumulátorához egy kifejezetten bányászathoz kifejlesztett Bitmain Antminer S9 gépet kötött, a bányászprogramot pedig az autó fedélzeti számítógépén, böngészőből futtatta. Ezzel a megoldással Alessi hatvan óra alatt termelt nagyjából 10 dollárnyi bitcoint, ez azonban mégsem győzte meg a férfit arról, hogy ezt érdemes lenne csinálni: szerinte az autó maga sokkal drágább annál, mint hogy ilyen apró összegekért ki kelljen tenni a kriptobányászat viszontagságainak.
Ugyan arról még vannak viták, hogy mennyire éri meg egy Teslával bányászni, Siraj Raval kétségtelenül bizakodó: hosszútávú tervei között szerepel, hogy Teslája a későbbiekben önvezető taxiként, illetve parkolás közben bányászgépként működve termeljen jövedelmet.
(Fotó: Siraj Raval)