Míg az elmúlt hónapokban leginkább a Tesla "teljesen önvezető", valójában csak fejlett vezetéstámogató rendszerével, illetve az egyre több helyen előforduló, sofőr nélküli robottaxikkal foglalkoztunk, lassan megérkezik az Egyesült Államokba a kettő közötti, hármas szintű autonóm vezetés is. A The Verge híre szerint a Mercedes bejelentette, hogy Drive Pilot rendszerük megfelel azoknak a "minimális kockázat" követelményeknek, amelyeket Nevada állam támaszt a hármas szintű és annál fejlettebb megoldások felé, vagyis ha a technológiával gond akadna, automatikusan meg tud állni a jármű.
A legtöbb márka vezetéstámogató rendszerei jelenleg a kettes szinten állnak. Ezeknél a sofőr nem kell, hogy állandóan fogja a kormányt, vagy működtesse a pedálokat, miközben az autója tartja a távolságot az előtte haladóhoz képest, és a sávban marad, illetve bizonyos esetekben ki tudja kerülni, ami az útjában van. Mindehhez azonban azt feltételezi, hogy a vezető végig figyeli az utat, sőt, a Tesla weboldala szerint még az Autosteer ("automatikus kormányzás") használatakor is fogni kell a kormányt. Ezzel szemben a hármas szinten a sofőrnek csak készen kell állnia arra, hogy közbelépjen, ha kell. Ez a Mercedes esetében azt jelenti, hogy bármit csinálhatunk, amíg látja az arcunkat az autó erre a célra beépített kamerája. Beszélgethetünk az utasokkal, tetris-ezhetünk a műszerfalon, de ha a mobilunkat az arcunk elé emelve fotózni próbálunk, a kocsink máris jelezni fogja, hogy kikapcsolta a Drive Pilotot.
A rendszer tartja a tempót, sőt, sávot is vált, de csak negyven mérföldes, vagyis óránként hatvanöt kilométeres sebességig,
így inkább tűnik egy rendkívül fejlett dugóasszisztensnek, mint valódi robotsofőrnek. Emellett, ahogyan a cikk is kiemeli, több gyártó, így a Waymo vagy a Cruise is inkább a négyes szintet, vagyis a teljes önvezetést célozta meg, mert azt tartják a legveszélyesebbnek, amikor a sofőrnek úgy is figyelnie kell, hogy hosszasan semmi dolga. Hiszen ha egyszer csak át kell vennie az irányítást a járműve fölött, kérdés, hogy képes lesz-e rá.
(Borítókép: Mercedes-Benz)
Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne E-Hybridek
A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera Sport Turismo E-Hybridek
Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR