Annyira drága az elektromos autók javítása, hogy a Hertz autókölcsönző húszezer darabtól válik most meg

2024 / 01 / 16 / Pőcze Balázs
Annyira drága az elektromos autók javítása, hogy a Hertz autókölcsönző húszezer darabtól válik most meg
A világ egyik legismertebb autókölcsönzője, miután 2020-ban csődöt jelentett, majd 2021-ben folytatta működését, agresszíven elkezdte növelni az elektromos autók (EV-k) arányát a flottájában. Most ez a folyamat a magas szervizköltségek miatt megtorpanni látszik, a történet azonban nem csak erről, hanem a cég szerencsétlen stratégiai döntéseiről is szólhat.

Amint arra az Ars Technicán olvasható cikk emlékeztet, a Hertz célja az volt, hogy 2022-re az összes autójának az ötöde elektromos legyen, amihez százezer Tesla Model 3-at és hatvanötezer Polestar 2-t rendelt meg. Húsz százalék helyett egyelőre tizenegynél tartanak, részben azért, mert a Tesla nem tudta teljesíteni a megrendeléseket. De a problémáikat nem ez okozza, épp ellenkezőleg: az EV-k árcsökkenései, vagyis számukra alacsonyabb eladási árai mellett

azzal küzdenek, hogy ezeket a járműveket többe kerül megjavítani, mint belsőégésű motorral szerelt társaikat.

Decemberben arról számoltunk be a Rakétán, hogy az amerikai Consumer Reports, ami fogyasztási cikkek megbízhatóságát kutatja, háromszázezer autón vizsgálta meg, hogy az elektromos vagy a benzines modellekkel több-e a gond. A tanulmány egyik legérdekesebb megállapítása az volt, hogy hiába egyszerűbb a tisztán elektromos járművek működése, átlagosan hetvenkilenc százalékkal több javításra szorulnak, mint hagyományos társaik. Könnyen gondolhatnánk, hogy a Hertz problémái is ebből fakadnak, azonban, amint azt az Ars Technica is aláhúzta, egyszerűen több sérülés éri az EV-ket a kölcsönzőnél, illetve több balesetnek válnak részeseivé.

A TechCrunch-on részletesen elemzik a kialakult helyzetet, ami sokat árnyal a képen: információik szerint az EV-k java Uber sofőrökhöz került, akik taxizásra használták azokat. Ez egybe vágott mindkét cég érdekeivel, hiszen az autómegosztó igyekszik az elektromos modellek felé terelni a sofőrjeit, míg a Hertz sok ilyen járművet vásárolt. A gondok ott kezdődtek, hogy az Uber sofőrjei részben tapasztalatlanok, illetve rosszul vezetnek. Mindezt súlyosbítandó a Teslákat nem olcsó javítani, hiszen még az Egyesült Államokban is kevésbé elterjedtek, kevesebb azokkal a szerelők tapasztalata. Emiatt jobb lett volna, ha a kölcsönző megszokott ügyfelei bérlik ki az EV-ket, azonban őket kevésbé érdekelték ezek a modellek. Vagyis hiába tűnhet elsőre úgy, hogy a Hertz problémái összefüggnek a tervszámokat egyre-másra csökkentő gyártói bejelentésekkel, valójában a közel negyedmilliárd dolláros leírás inkább lehet egy elhibázott üzleti stratégia eredménye.

(Borítókép: Rodin Eckenroth/Getty Images for Hertz)


Élettelen szeretők - mik az előnyei és hátrányai, ha szexrobotokra cseréljük az embereket?
Élettelen szeretők - mik az előnyei és hátrányai, ha szexrobotokra cseréljük az embereket?
Disztópia, újfajta szórakozás, a technológia térnyerése vagy egy eszköz, ami sok problémát meg tud oldani - a szexuális célokra szánt emberszerű gépeket nagyon eltérő szemszögekből lehet nézni, de egy biztos: a robotok készülnek és egyre emberibbé válnak. Legújabb sorozatunkban partnerünkkel, Magyarország legnagyobb felnőtt áruházával, a Vágyaim.hu csapatával együtt kutatjuk, merre tart az emberiség a szexualitás egyre digitálisabb ösvényein...
M5: a világ első luxus szupertengeralattjárója kétmilliárd dollárba kerül
A jármű 250 méteres mélységben akár négy hétig is víz alatt maradhat – a vásárlókör az “egyedi élményre vágyó” szupergazdagok.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.